خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد:

قول وزیر راه به مردم؛ بلیت قطار مشهد را افزایش می‌دهیم/ با توافق روس‌ها بزودی علمیات اجرایی راه‌آهن رشت- آستارا آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۵۳۰

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ظرفیت ناوگان ریلی برای مسیر تهران -مشهد تا ١۵ درصد افزایش می‌دهیم. اما دلیل اینکه مردم نتوانستند بلیت بخرند به دلیل این است که تقاضا بیشتر از ظرفیت ناوگان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاح بندر خشک ریلی تهران با بیان اینکه پس از افتتاح این بندر خشک، راه‌اندازی بنادر خشک اصفهان، خراسان رضوی و غرب کشور در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: امروز بزرگترین بندر خشک ریلی کشور در پایتخت افتتاح می‌شود البته چندین سال است که بنادر خشک بهره‌برداری شده اما استان تهران از ظرفیت بندر خشک محروم بود که از امروز این امکان برای استان تهران هم فراهم می‌شود. 

وی ادامه داد: در مواردی کالا در بنادر کشور معطل می‌ماند که با ایجاد این بندر خشک امکان انتقال این کالا به بندر خشک ریلی تهران وجود دارد و انتقال کالا به بندر خشک تهران کار را برای واردکنندگان و صادرکنندگان راحت و سهل‌تر می‌کند. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارزش ساخت این پروژه گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و به ارزش هزار میلیارد تومان و با ارزش روز ۵ هزار میلیارد تومان ساخته‌شده‌است. 

بذرپاش ادامه داد: این بندر در فاصله ٢٠ کیلومتری پایتخت واقع شده است و از امروز اقدامات گمرکی در این بندر آغاز می‌شود و ظرفیت خوبی برای بخش تجاری کشور و این منطقه ایجاد شده است. 

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی براینکه مردم درباره عدم دسترسی به بلیت قطار برای نوروز شکایت دارد و گفته می‌شود تمام بلیت نوروزی به شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی به فروش رفته و فروش مردمی بسیار محدود بوده، تاکید کرد: تقاضا برای سفر با قطار بسیار افزایش یافته اما ظرفیت ناوگان محدود است اما به مردم قول می‌دهیم تقاضا را با فروش مستقیم به مردم پوشش دهیم. 

وی ادامه داد: ظرفیت ناوگان ریلی برای مسیر تهران -مشهد تا ١۵ درصد افزایش می‌دهیم. اما دلیل اینکه مردم نتوانستند بلیت بخرند به دلیل این است که تقاضا بیشتر از ظرفیت ناوگان است.

بذرپاش در در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه مرحوم رستم قاسمی ضرب‌الاجل برای روسیه در رابطه با تامین مالی راه‌آهن رشت- آستارا تعیین کرده بود که الان از آن مهلت گذشته است و آخرین تصمیم ایران درباره مشارکت با روسیه برای تامین مالی و ساخت این پروژه تاکید کرد: بنده مسئول این موضوع و نماینده ایران در مذاکرات با روسیه هستم و کار این پروژه با سرعت به جلو می‌رود و توافقاتی با روس‌ها انجام شده‌است.

وی ادامه داد : این پروژه در حال پیشرفت است ‌و به زودی خواهید دید که علمیات اجرایی آن آغاز می‌شود. 

وزیر راه وشهرسازی درباره انباشت کالا در بنادر و انباشت نهاده‌های دامی در بنادر کشور گفت: به تمام بنادر ابلاغ کردیم هیچ بهانه‌ای برای نگهداشت کالا در بنادر نداشته باشند و اخیرا در ستاد اقتصادی دولت در این باره بحث شد هر چه کالایی باقی مانده است در اسرع وقت ترخیص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز