خبرگزاری کار ایران

امیدها به تقاضای چین قیمت نفت را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۴۱۵

امیدواری به احیای تقاضای نفت و سوخت چین افزایش قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (نهم اسفندماه) را رقم زد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (نهم اسفندماه) بازارهای آسیا در پی امیدها به تقویت شرایط اقتصادی چین و به‌دنبال آن احیای تقاضای سوخت این کشور، افزایش یافت و این عامل نگرانی‌ها درباره افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا را که مصرف را در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان کاهش می‌دهد، خنثی کرد.

قراردادهای نفت خام شاخص برنت برای تحویل در ماه آوریل که قرار بود امروز (سه‌شنبه) منقضی شود، در ساعت ۷ و ۱۸ دقیقه به وقت گرینویچ با ۳۹ سنت افزایش ۸۲ دلار و ۸۴ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با ۶۳ سنت افزایش به ۸۲ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

به همین ترتیب، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶۱ سنت افزایش، ۷۶ دلار و ۲۹ سنت داد و ستد شد.

با این حال، قیمت‌های هر دو شاخص به‌ترتیب حدود ۲.۲ درصد و ۳.۸ درصد زیان ماهانه داشتند و احتمال دارد نفت خام دبلیوتی‌آی یک مسیر چهار ماهه کاهش را تجربه کند.

انتظارها برای بهبود تقاضای سوخت چین سبب افزایش قیمت شد و بازار در انتظار اطلاعات کلیدی در دو روز آینده است.

 اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند انتظار داشتند فعالیت کارخانه‌ها در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه فوریه با افزایش همراه شود.

تحلیلگران بانک آمریکایی جی‌پی مورگان در یادداشت برای مشتریان گفتند: بهبود اقتصادی چین افزایش تقاضای این کشور برای کالاها را به همراه خواهد داشت و نفت در موقعیتی قرار دارد که بیشترین سود را داشته باشد.

تحلیلگران نفت جی‌پی مورگان پیش‌بینی میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۳ را ۹۰ دلار برای هر بشکه حفظ کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز