خبرگزاری کار ایران

آمادگی امارات برای افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۳۰۸

امارات برای افتتاح بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی جهان آماده می شود.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، در پی کاهش درآمدهای نفتی امارات طی دوره کرونا و نیز در چارچوب استراتژی افزایش تکیه بر انرژی های پاک، این کشور برای افتتاح بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی جهان آماده می شود.

این منبع افزود: نیروگاه فتوالکتریک خورشیدی «الظفره» در صحرا و در 35 کیلومتری جنوب ابوظبی پایتخت امارات قرار دارد. مسئولان اماراتی می گویند این بزرگترین نیروگاه مستقل در جهان برای تولید برق از انرژی خورشیدی در یک پایگاه واحد است.

دو شرکت اماراتی «طاقه» و «مصدر» 60 درصد از سهام این نیروگاه را دارا هستند و شرکت های فرانسوی «Jinko Power Technologies» و«ODF» مالک 40 درصد دیگر آن هستند.

خبرگزاری فرانس پرس به نقل از مدیر شرکت «ODF» گفت که ایستگاه الظفره تولید اولین کیلووات ساعت برق را در پایان سال گذشته آغاز کرد و تا قبل از تابستان به طور رسمی شروع به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پنل های خورشیدی دو بعدی مجموعا به مساحت 20 کیلومتر مربع (یک پنجم مساحت پاریس) نصب شده است، گفت: این نیروگاه ظرفیت تولید 2 گیگاوات برق خواهد داشت و انرژی بدون کربن را برای 160 هزار خانه تامین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز