خبرگزاری کار ایران

پیش بینی کسری ۱۶.۵ میلیارد دلاری در بودجه کویت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۱۳۲

دولت کویت پیش بینی کرد بودجه سال جدید با درآمد 63.85 میلیارد دلار و هزینه هایی بالغ بر 86.1 میلیارد دلار کسری 16.4 میلیارد دلار داشته باشد.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، دولت کویت بودجه سال 2023 را برای تصویب به مجلس این کشور تقدیم کرد. طبق قانون بودجه کویت، این لایحه برای آوریل امسال تا پایان مارس سال بعد است.

وزارت دارایی کویت اعلام کرد که بودجه سال جدید به سبب هزینه های غیر معمول و تعهدات انباشته سال گذشته، بودجه ای غیر عادی است.

این وزارتخانه افزود کسری تخمینی 5 میلیارد دلار در بودجه بر اساس بهای 70 دلار در هر بشکه نفت است که 10 دلار کمتر از میانگین قیمت فعلی هر بشکه است.

بخش نفت 88 درصد از درآمدهای کویت و حقوق و حمایت های دولتی 80 درصد از هزینه های این کشور را تشکیل می دهند.

وزارت دارایی کویت اشاره کرد که درآمدهای غیر نفتی در بودجه شامل محاسبه سود واحدهای مستقل به ارزش 13.1 میلیارد دلار است که به معنای افزایش درصد مشارکت این واحدها در بودجه به میزان 19 درصد است.

این وزارتخانه تمایل خود به اصلاحات مالی ساختاری در بودجه، از جمله محاسبه سود واحدهای مستقل در بودجه را ابراز و تاکید کرد که دولت برنامه فشرده ای را برای افزایش تدریجی درآمدهای غیرنفتی در سال های آینده دنبال می کند.

در این بودجه همچنین قانون گذاری و هدایت هزینه‌ها از طریق مکانیسم‌هایی در نظر گرفته شده است که به تدریج برای مقابله با چالش‌های مالی و اقتصادی و محافظت در برابر شرایط اضطراری لازم‌ الاجرا می‌شود.

کسری بودجه سال گذشته کویت نیز به دلیل افزایش زیاد بهای نفت و کمک به درآمدهای این کشور 406 میلیون دلار بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز