خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در ۹۴ سال اخیر مصرف بنزین در زمستان به جای کاهش، افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۹۰۱

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تاکید کرد: امسال در ۹۴ سال اخیر اولین سالی بود که مصرف بنزین در فصل سرد به جای اینکه کاهش یابد افزایش بافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر نژادعلی در حاشیه بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فراورده های نفتی که با حضور محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران و جلیل سالاری مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی برگزار شد، اظهار داشت: شرکت پخش فراورده با ۳۷ منطقه عملیاتی و ۲۳۲ ناحیه بزرگ‌ترین شرکت توزیع در خاورمیانه است، ما ۵۳ مرکز سوختگیری هوایی، ۴۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۲۵۰۰ جایگاه عرضه سی ان جی داریم که کار عرضه ۲۵۰ میلیون لیتر سوخت را از طریق نفتکشهای جاده پیما به نقاط مصرف منتقل می کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط خاص سوخترسانی امسال در ۹۴ سال گذشته بی نظیر بوده است، افزود: ما در تابستان شرایط سخت سوخترسانی را داشتیم، بعد از ۲ سال از شیوع کرونا افزایش مسافرتها و افزایش مصرف را شاهد  بودیم و لازم بود که به شمال کشور سوخترسانی مستمر داشته باشیم، به طوری که تاب آوری سوخت به یک روز هم می رسید ولی تابستان به نحو احسن سپری شد، علاوه بر آن سوخترسانی به زائران نیز به خوبی انجام شد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تاکید کرد: امسال در ۹۴ سال اخیر اولین سالی بود که مصرف بنزین در فصل سرد به جای اینکه کاهش یابد افزایش بافت، به طوری که به رقم ۱۱۸ میلیون مصرف در یک روز هم رسیدیم.

وی در ادامه گفت: باتوجه به پایداری سرما، دما در نقاط شمالی به منفی ۲۸ هم رسید، افت شدید فشار گاز باعث باعث شد   بیشتر تقاضا بر سوخت مایع متمرکز شود، 

نژادعلی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع بیشتری تحویل نیروگاهها دادیم، گفت: ذخیره سازی در انبار نیروگاهها و ۸۷ انبار شرکت پخش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر نسبت به پارسال افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز