خبرگزاری کار ایران

آماده‌باش بیش از 800 واحد عملیاتی آب و برق در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۰۸۱

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان جزئیات عملیات برق‌رسانی به مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل بارش سنگین برف با قطعی برق روبرو شده بودند، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های جوی، از اواسط هفته گذشته بیش از 800 واحد عملیاتی توزیع برق در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "سید اعتضاد مقیمی" با بیان اینکه هم‌اکنون در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های جوی هستیم که در برخی نقاط به دلیل برودت هوا مناطقی با مشکل قطعی برق روبرو می‌شوند، افزود: از اواسط هفته گذشته با توجه به پیش‎بینی‌های جوی، به همه واحدهای عملیاتی توزیع آب و برق سراسر کشور اعلام آماده باش شد و در برخی از مناطق به دلیل پیش‌بینی‌های صورت گرفته علاوه بر آماده‌باش شرکت‌های مادرتخصصی به شرکت‌های آب و برق نیز تاکید شد تا فراخوان‌های لازم را در این باره صورت دهند که خوشبختانه این روند به خوبی انجام شده است.

به گفته وی، در بخش توزیع برق بیش از 800 واحد عملیاتی در سراسر کشور وجود دارد که در کنار واحدهای عملیاتی بخش آب، آماده باش هستند و در صورت لزوم برای رفع مشکلات پیش آمده در حوزه آب و برق به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

مقیمی در واکنش به قطعی برق در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش سنگین برف، گفت: روز گذشته در شهرستان بویراحمد، شاهد بارش سنگین برف بودیم و همین موضوع با شکستگی شاخه‌های درختان در مناطق مختلف این شهرستان همراه شد که بر اساس آن بخش زیادی از فیدرهای برق قطع شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: این در شرایطی است که همان روز گذشته تا حدود ساعت 16، برق به اکثر فیدرها برگشت.

وی ادامه داد: البته در برخی از مناطق به دلیل مسدود بودن مسیرها عملیات برق‌رسانی تکمیل نشده است، در این زمینه می‌توان به مرزهای مشترک در استان همجوار کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد؛ برای مثال در مرز مشترک این استان با استان فارس امروز نیز اکیپ‌های عملیاتی از شرکت توزیع برق استان فارس با رعایت موارد ایمنی اعزام شدند تا مشکل برق‌رسانی در این بخش نیز مرتفع شود.

مقیمی با اعلام اینکه تیم‌های عملیاتی به منظور برق‌دار کردن مناطقی که با قطعی برق روبرو شده بودند از روز گذشته در محل اعزام شده و مشغول کار هستند، افزود: اکیپ‌های عملیاتی از روز گذشته در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند و مشغول کار هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اضافه کرد: بخش اعظم مشکلات در این حوزه مربوط به شبکه توزیع برق در شبکه فشار متوسط و در ادامه فشار ضعیف می‌شود، با توجه به اینکه سطح پوشش برق‌دهی بخش فشار متوسط گسترده‌تر است، برق‌رسانی به این بخش در اولویت قرار گرفت.

وی یادآور شد: اکیپ‌های عملیاتی شامل تجهیزات، ماشین‌های سنگین، جرثقیل و بالابر و غیره از ساعت پنج صبح روزگذشته در محل اعزام شده‌اند و با اولویت‌بندی فیدرهای با اهمیت‌تر، عملیات برق‌رسانی را آغاز کردند. البته ممکن است مسیرهایی مسدود باشد که در چنین شرایطی ابتدا باید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مسیرها را بازگشایی کند.

وی افزود: با توجه به کوهستانی بودن بخش‌هایی از شهرستان بویراحمد، شاهد بارش سنگین برف در مناطق مرتفع هستیم، در چنین شرایطی با توجه به حجم بارش‌ها ابتدا باید مسیرها بازگشایی شوند؛ البته گروه‌های عملیاتی در برخی از مناطق به رغم دشواری موجود، مسیر را به صورت پیاده طی کردند تا ایرادات شناسایی و مرتفع شوند؛ اما در بخشی از مسیرها لزوما باید سازمان راهداری ورود و مسیرهای مسدود را بازگشایی کرده تا ماشین‌ها و تجهیزات مورد نیاز عبور کنند؛ البته امروز مشابه این مورد وجود داشت و هماهنگی‌های لازم با سازمان راهداری برای اعزام اکیپ‌های عملیاتی صورت گرفت.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اظهار کرد: هم‌اکنون شبکه‌های اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد برق‌دار شده‌ و ممکن است مواردی به دلیل مسدود بودن مسیرها باقی‌مانده باشد که امروز همه بخش‌های مربوطه برای برق‌دار شدن همه نواحی این منطقه بسیج شده‌اند.

وی تصریح کرد: به طور معمول درختان همجوار شبکه‌های برق‌رسانی به منظور جلوگیری از قطعی برق در مواقع وزش بادهای شدید، طوفان و بارش‎های سنگین هرس می‌شوند، اما در مواقعی شدت نزولات جوی به حدی است که درختان روبرو شکسته شده و منجر به اختلال در امر برق‌رسانی شبکه‎ها می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در پایان از تلاش و اهتمام ویژه همه خدمت‌رسان‌های این حوزه به منظور تسریع در رفع مشکل قطعی برق مناطق مختلف کشور و برق‌رسانی به این مناطق در شرایط تشدید بارش‌های جوی، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز