خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت خبر داد:

واردات خودروهای خارجی به زودی/ جزئیات واردات از سوی فوتبالیست‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۴۲۲

وزیر صمت تاکید کرد: مشتاق واردات هرچه زودتر خودرو هستیم و برآورد این است که این کار به زودی انجام شود.

به گزارش ایلنا، سید رضا فاطمی امین درباره اقدامات انجام گرفته برای واردات خودرو گفت: با توجه به اینکه واردات خودرو طی چهار سال گذشته انجام نشده، مردم برای تحقق آن به نوعی لحظه‌شماری می‌کنند اما روالی که در حال حاضر پیش می‌رود، طبیعی است؛ یکی از نخستین اقداماتی که هر واردکننده باید انجام دهد، انعقاد قرارداد با طرف‌های تجاری خود در خارج از کشور است که بیش از ۴۰۰ تقاضا برای واردات خودرو واصل شد و از میان آن‌ها ۲۷ تقاضا شرایط حداقلی داشتند و ۱۰ تا ۱۲ متقاضی در مسیر انعقاد قرارداد هستند؛ برآورد ما این است که این کار به زودی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ما به عنوان دولت مشتاق واردات هرچه زودتر خودرو هستیم؛ در دولت یعنی میان سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست، گمرک و وزارت صمت هماهنگی برای واردات خودرو وجود دارد و اکنون واردکنندگان باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که برای متقاضی واردات خودرو مهلت زمانی در نظر گرفته نشده، تصریح کرد: خیر؛ از زمان ثبت سفارش ۶ ماه فرصت دارند که اقدامات لازم را انجام دهند، نکته مهم این است که از سوی ما مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد یا در صورت وجود نیز پس از اعلام آن به ما، آن را سریع برطرف می‌کنیم.

فاطمی امین درباره اهدای حواله واردات یک خودروی خارجی به بازیکنان تیم ملی فوتبال، خاطرنشان کرد: این موضوع بحث دیگری است، این واردات ثبت سفارش و قرارداد با شرکت تولیدکننده ندارند در واقع این موضوع مورد خاص بوده و بسیار متفاوت است بنابراین دو مسیر مستقل از هم هستند؛ در موضوع واردات خودرو واردکننده به دنبال واردات تعداد زیادی خودرو به طور مثال ۵ هزار دستگاه خودرو است.

وی درباره بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای فروش رفته در طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری، ابراز داشت: اکنون نسبت به مدت مشابه در سال قبل، بدقولی خودروسازان و تأخیر آنها حدود ۲۰ درصد کاهش یافته که البته این میزان نیز زیاد است و باید برای رفع آن متمرکز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز