خبرگزاری کار ایران

برنامه هند و امارات برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۵۹۰

سانجی سودیر، سفیر هند در امارات، اعلام کرد که بانک‌های مرکزی دو کشور در حال بررسی مکانیسم مبادلات تجاری با دو ارز ملی هستند.

به گزارش ایلنا از رویترز، سانجی سودیر در دهلی نو گفت که تجارت روپیه و درهم به کاهش هزینه‌های مبادلاتی کمک می‌کند،  چون دو کشور به دنبال تقویت تجارت تحت توافقنامه تجارت آزاد هستند.

در سال جاری، هند توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع با امارات امضا کرد تا به صادرکنندگان هندی کمک کند و از مزیت امارات متحده عربی، یک مرکز تجاری، برای افزایش دسترسی به بازار در آفریقا و اروپا استفاده کنند.

انتظار می‌رود که توافقنامه مشارکت با کاهش یا حذف عوارض گمرکی و بهبود دسترسی به بازار، منافع اقتصادی قابل توجهی برای هر دو کشور به همراه داشته باشد.

این قرارداد فرصت‌هایی را در بخش‌های حیاتی مانند هوانوردی، محیط زیست، گردشگری، خدمات، سرمایه‌گذاری، ساختمان و ساخت و ساز، خدمات مالی و تجارت دیجیتال فراهم می‌کند.

این قرارداد همچنین مزایای زیادی برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در بخش خصوصی، هم در امارات و هم در هند به همراه خواهد داشت، و برای این شرکت‌ها آسان‌تر می‌شود تا تجارت خود را در سطح جهانی گسترش و در عین حال دسترسی به منابع مالی و شبکه‌های مشتریان جدید را افزایش دهند.

تجارت غیرنفتی بین امارات و هند در پایان سال 2021 حدود 45 میلیارد دلار ثبت شد که نشان دهنده رشد 60 درصدی نسبت به سال 2020 و رشد 8 درصدی نسبت به سال 2019 است. هند همچنین بزرگترین شریک تجاری امارات است. از نظر صادرات غیرنفتی معادل 14 درصد از کل صادرات امارات به جهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز