خبرگزاری کار ایران

گلوگاه‌های فساد باید شناسایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۴۴۴

وزیر نیرو در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو با تاکید بر اینکه فساد باید در ابتدای امر شناسایی شود، گفت: نباید اجازه داد زمینه رشد فساد فراهم شود و در نهایت امر با آن مقابله کرد، در چنین شرایطی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود. مهم این است گلوگاه‌های فساد شناسایی و در آن واحد با آن برخورد شود، این هنر واحد بازرسی است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، وزیر نیرو در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو ضمن تاکید بر ضرورت التزام بر احکام اسلامی در پیشبرد امور، گفت: تشکیلات حوزه بازرسی نباید خللی در امور عادی افراد و همکاران ایجاد کند.

شناسایی گلوگاه‌های فساد هنر واحد بازرسی است

محرابیان افزود: زمانی که در محیط کار تخطی پیش می‌آید، نخستین راهکاری که به ذهن مدیران خطور می‌کند بازرسی است، در چنین شرایطی افراد در بازرسی حضور می‌یابند و پاسخگو هستند.

وی با بیان اینکه حوزه و اداره کل بازرسی یک مرکز کارشناسی شده است، اظهارداشت: این اداره کل در صورت استدلال افراد و کارکنان از آنها حمایت می‌کند و به عبارت دیگر در این حوزه شاهد بی‌عدالتی نیستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: بازرسی روی افکار و بیانات نباید استوار باشد، باید بر اساس کارشناسی دقیق، مطابق قانون و ضوابط فنی و اجرایی کشور باشد.

 

ضرورت تقویت نقش حمایتگری دفتر بازرسی

وی با تاکید بر تقویت نقش حمایتگری دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد، تاکید کرد: افراد و کارکنان باید آگاه باشند که در صورت رعایت ضوابط و مقررات واحد بازرسی از افراد و کارکنان حمایت خواهد کرد.

محرابیان یادآور شد: هر دولتی چنانچه برمبنای عدالت و قانون باشد راه‌درستی را طی کرده است، تبعیض شایسته دولت نیست این امر با عدالت و قانون مساوی است.

این عضو کابینه دولت، خدمت بیشتر به مردم، کار جهادی، تلاش برای رفع مشکلات، در نظر گرفتن شرایط معیشتی و غیره را مهم برشمرد و گفت: توجه به این امر باید معیار ارزیابی افراد و کارکنان باشد.

در بخشی از حکم انتصاب محمد محمدزاده آمده است: انتظار می‌رود در سایه تعامل و همکاری با وزارتخانه‌ها، نهادها‌، سازمان‌ها و کلیه واحدها و شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو با رعایت اصول«عدالت‌محوری»، «روحیه انقلابی و جهادی»، «مردم‌داری» و«فساد ستیزی» در انجام وظایف محوله در راستای تحقق شعار«دولت مردمی و ایران قوی»  اهتمام ویژه به عمل آورید.

بنابراین گزارش، در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مریم کارگر نجفی به عنوان مدیرکل پیشین دفتر بازرسی و نظارت بر عملکرد، محمد محمدزاده به عنوان مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر عملکرد وزارت نیرو منصوب و معرفی شد.

لازم به توضیح است: مریم کارگر نجفی چندی پیش با حکم وزیر نیرو معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز