خبرگزاری کار ایران

مخالفت مجارستان با کمک ۱۸ میلیارد یورویی به اوکراین/ ناراحتی اتحادیه اروپا از بوداپست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۱۸۳

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه یک بسته حمایتی 18 میلیارد یورویی برای کمک به اوکراین برای حفظ اقتصاد و خدمات عمومی خود در طول سال آینده و بازسازی زیرساخت‌های حیاتی پیشنهاد کرد. اما مجارستان در نشست سفرای اتحادیه اروپا اعلام کرد که نمی‌تواند از بسته کمکی حمایت کند.

به گزارش ایلنا از پولیتیکو، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه یک بسته حمایتی 18 میلیارد یورویی برای کمک به اوکراین برای حفظ اقتصاد و خدمات عمومی خود در طول سال آینده و بازسازی زیرساخت‌های حیاتی پیشنهاد کرد. اما مجارستان در نشست سفرای اتحادیه اروپا اعلام کرد که نمی‌تواند از بسته کمکی حمایت کند. این موضع بوداپست مانع جدی ایجاد می‌کند، چون این پول برای حمایت از اوکراین بدون حمایت همه 27 کشور اتحادیه اروپا نمی‌تواند تخصیص یابد، چون براساس قوانین نیازمند اتفاق نظر است.

این موضع مجارستان باعث ناامیدی در بروکسل، برلین و دیگر پایتخت‌های اتحادیه اروپا شده است. چهار مقام و دیپلمات اتحادیه اروپا به پولیتیکو گفتند که مسدود کردن کمک‌های بوداپست به اوکراین را یک تاکتیک باج‌خواهی برای ایجاد فشار برای آزاد کردن بیش از 13 میلیارد یورو از بودجه اتحادیه اروپا برای مجارستان می‌دانند که اگر این کشور به این نگرانی‌ها رسیدگی نکند، احتمالا در ماه آینده به دلیل «پسرفت دموکراتیک» تعلیق شود.

وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ به سوال POLITICO گفت: حمایت مالی و بشردوستانه ما از اوکراین در چارچوب کمک‌های زمستانی، یک موضوع عادی اروپایی نیست که در آن پوکر بازی کرده و در مورد منابع مالی با این سو و آن سو مذاکره کنند. 

باربوک گفت: ما در شرایطی هستیم که دقیقاً با حمایت مالی اروپا جان انسان‌ها را نجات می‌دهیم. ما شاهد هستیم که حداقل 30 درصد، زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین تخریب شده است.

از همین روی، مجارستان تحت فشار مالی فزاینده‌ای قرار دارد چون اتحادیه اروپا تهدید کرده است که حدود 7.5 میلیارد یورو از بودجه اتحادیه اروپا برای این کشور را تعلیق می‌کند، البته 5.8 میلیارد یورو اضافی در بودجه برای بهبودی شرایط پساکرونا هنوز وجود دارد. بروکسل خواستار مبارزه با فساد و اصلاحات قضایی برای رفه انسداد پول است.

این موضوع احتمالاً در نشست وزیران دارایی اروپا در 6 دسامبر به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز