خبرگزاری کار ایران

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی توسط شرکت‌های بورسی و فرابورسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۴۰۲

شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به عنوان نخستین گروه از مشمولان اجرا کننده قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از اول آبان‌ماه ملزم به اجرای این قانون هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در مهرماه سال ۱۳۹۸ با هدف ایجاد یک تحول بنیادین در نظام مالیاتی کشور و در راستای نهادینه کردن عدالت مالیاتی و شفافیت اقتصادی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ شد.

همچنین با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، کلیه اشخاص مشمول این قانون مکلف به عضویت و ثبت نام در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش کالا و خدمات خود شده‌اند.

بر این اساس، سازمان امور مالیاتی کشور با فراهم کردن بسترها و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون، تصمیم به اجرای تدریجی این قانون گرفت که طبق آن طی یک سال و نیم و ظرف ۶ مرحله کلیه مودیان مالیاتی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌شوند.

گفتنی است، اولین گروه فراخوان شده شامل شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس هستند که از روز یکشنبه اول آبان ماه مشمول اجرای قانون و ملزوم به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌باشند.

بر اساس این گزارش، صورتحساب الکترونیکی نوعی صورتحساب است که عملیات صدور آن توسط پایانه فروشگاهی انجام می‌شود و مودیان مالیاتی برای فروش کالا و ارائه خدمت ملزم به صدور و ارسال آن در سامانه مودیان هستند.

همچنین، صورت حساب الکترونیکی مالیاتی ثبت شده در سامانه مودیان نیاز به ثبت مجدد توسط خریدار و فروشنده در سامانه معاملات فصلی ندارد.

گفتنی است، سازمان امور مالیاتی کشور در راستای آشنایی مودیان با پیاده سازی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، همایشی با بیش از ۶۰۰ شرکت پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزارکرد و همچنین جلسات متعددی با گروه‌های مشمول جهت آموزش، رفع ابهامات و پاسخگویی به اشکالات مودیان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز