خبرگزاری کار ایران

کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال اتحاد اقتصادی تا سال ۲۰۲۵ هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۷۴۰

کشورهای عرب خلیج فارس درباره برنامه دستیابی به اتحاد اقتصادی بین خود تا سال 2025 گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری عربستان سعودی (SPA)، کشورهای عرب خلیج فارس درباره برنامه دستیابی به اتحاد اقتصادی بین خود تا سال 2025 گفتگو کردند. این موضوع در جریان نشست کمیته همکاری‌های مالی و اقتصادی کشورهای خلیج فارس در ریاض با حضور وزیران دارایی شش کشور عضو و نایف الدبیر کل شورای همکاری خلیج فارس مطرح شد.

این کمیته توصیه های ارائه شده به خود را در خصوص تحولات برنامه دستیابی به اتحاد اقتصادی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تا سال 2025 بررسی کرد. این کمیته همچنین اقدامات انجام شده در خصوص فعالیت‌های باقی مانده برای ایجاد اتحادیه گمرکی و اجرای کامل مسیرهای بازار مشترک خلیج فارس بر اساس جدول زمانی مشخص تا قبل از پایان سال 2024 را بررسی کرد.

در ژانویه گذشته، محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان، در جلسه کمیته همکاری‌های مالی و اقتصادی، بر لزوم افزایش سرعت هماهنگی بین کشورهای خلیج فارس برای رسیدن به وحدت اقتصادی تا سال 2025 تاکید کرد.

الجدان در آن زمان گفت: گام‌های جدی برای دستیابی به هماهنگی، یکپارچگی و وابستگی متقابل میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در همه زمینه‌ها و رفع موانعی که مانع این امر می‌شود، وجود دارد.

در آخرین اجلاس سران خلیج فارس که دسامبر گذشته در پایتخت عربستان برگزار شد، سران شش کشور حاشیه خلیج فارس (عربستان سعودی، قطر، امارات، بحرین، کویت و سلطان نشین عمان) بر ضرورت تحقق اتحاد در زمینه‌های سیاست خارجی، اقتصادی و نظامی تاکید کردند.

 شورای همکاری خلیج فارس از زمان تأسیس آن در سال 1981، شاهد گام‌های متعددی در جهت دستیابی به وحدت اقتصادی خلیج فارس بود که با ایجاد منطقه آزاد تجاری در سال 1983 آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز