خبرگزاری کار ایران

صدراعظم آلمان:

روسیه شریک غیرقابل اعتماد در انرژی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۶۶۳

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان مدعی شد که روسیه را نمی توان یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی در نظر گرفت و مسکو را به نقض تعهدات قراردادی خود متهم کرد.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز یکشنبه مدعی شد که روسیه را نمی توان یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی در نظر گرفت و مسکو را به نقض تعهدات قراردادی خود متهم کرد.

وی در یک کنفرانس خبری با رهبران حزب سبزها و FDP طرفدار تجارت گفت: مسکو همیشه یک شریک قابل اعتماد انرژی "حتی در دوران جنگ سرد" بود، اما این قانون دیگر اعمال نمی‌شود. 

به گفته صدراعظم آلمان، تاثیر درگیری اوکراین و تحریم‌های مرتبط با آن به شدت در آلمان احساس می‌شود، اما برلین به حمایت از کیف در برابر روسیه ادامه خواهد داد. 

شولتز انتظار دارد آلمان از یک دوره سخت عبور کند، اما ابراز اطمینان کرد که این کشور با بحران انرژی در فصل زمستان آینده کنار خواهد آمد.

آلمان با مشکلات تامین گاز طبیعی از طریق نورد استریم 1 دست و پنجه نرم می‌کند که از 31 آگوست به طور کامل تعطیل شده است. خط لوله گاز طبیعی در زیر دریای بالتیک از ژوئن به بعد با 40 درصد ظرفیت کار و حدود 67 میلیون متر مکعب در روز تامین می کرد. کاهش عرضه اولیه به دلیل تاخیر در بازگشت توربین‌های گاز پس از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در کانادا، ناشی از تحریم‌های اتاوا علیه روسیه بود. 

در ماه ژوئیه، عرضه از طریق خط لوله به 20 درصد کاهش یافت چون توربین‌های باقی مانده نیاز به تعمیر اساسی داشتند. در اوایل این هفته، عرضه به طور کامل برای یک وقفه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده سه روزه متوقف شد و گازپروم بعداً پس از مشاهده نشت روغن موتور در توربین، تعطیلی نامحدود را اعلام کرد.

چندین سیاستمدار اتحادیه اروپا مسکو را به استفاده از صادرات گاز به عنوان یک سلاح ژئوپلیتیکی متهم کرده‌اند، ادعایی که کرملین آن را رد کرده است. در اوایل این هفته، مسکو اعلام کرد که تنها تحریم‌های غرب مانع از کارکرد نورد استریم 1 با تمام ظرفیت می‌شود. این امر پس از هشدارهای مکرر از سوی الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم، مبنی بر اینکه تحریم‌ها زیمنس انرژی انجام تعمیر و نگهداری تجهیزات خط لوله باز می‌دارد، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز