خبرگزاری کار ایران

۸۰ میلیارد دلار تفاهمنامه و قرارداد نفتی و گازی طی یک سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۱۶۴

وزیر نفت با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۸۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه و عقد قرارداد در بالادست و پایین دست داشتیم، خاطرنشان کرد: عمده تفاهم‌نامه و قراردادها در میادین نفتی و گازی مشترک ، افزایش ظرفیت پالایشی، خط انتقال فراورده نفتی، ذخیره سازی گلز طبیعی و حوزه پتروشیمی و زنجیره صنایع تکمیلی بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جواد اوجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با اشاره به افتتاح و بهره برداری از پروژه ها در هفته جاری اظهار داشت: علاوه بر افتتاح آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه ها را در استان‌های مختلف در بالادست و پایین دست در هفته جاری خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه آرزوی مردم کیش برای بهره مندی از گاز محقق شد، افزود: همچنین دو نیروگاه جزیره از گاز برخوردار شدند که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت مایع می شود و با استفاده از سوخت پاک از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری خواهد شد.ضمن اینکه از صرفه جویی ریالی و ارزی آن مردم بهره مند خواهند شد.

وزیر نفت با بیان اینکه استان هرمزگان به قطب پالایشی کشور تبدیل خواهد شد، گفت:  ۶۰۰هزار بشکه ظرفیت پالایشی قاسم سلیمانی کمک شایانی به ظرفیت پالایشی کشور خواهد کرد.

وی افزود: ما تا امروز در این استان ۲۵ میلیارد دلار پروژه آغاز کرده ایم.

اوجی همچنین بیان داشت: انتقال گاز میدان کیش به پارس جنوبی در اولویت است که عملیات لوله گذاری آن بزودی شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۸۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه و عقد قرارداد در بالادست و پایین دست داشتیم، خاطرنشان کرد: عمده تفاهم‌نامه و قراردادها در میادین نفتی و گازی مشترک ، افزایش ظرفیت پالایشی، خط انتقال فراورده نفتی، ذخیره سازی گلز طبیعی و حوزه پتروشیمی و زنجیره صنایع تکمیلی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز