خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

سقف تسهیلات مسکن جوانان به دو میلیارد تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۵۹۶

مدیر عامل بانک مسکن در نشست خبری امروز درباره افزایش سقف تسهیلات مسکن اظهار داشت: سال گذشته تسهیلات مسکن جوانان یک میلیارد تومان بود و امسال سقف تسهیلات سپرده مسکن جوانان به دو میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شایان مدیر عامل بانک مسکن در نشست خبری امروز درباره افزایش سقف تسهیلات مسکن اظهار داشت: سال گذشته تسهیلات مسکن جوانان یک میلیارد تومان بود و امسال سقف تسهیلات سپرده مسکن جوانان به دو میلیارد تومان می رسد.

وی افزود: درباره افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن شورای پول و اعتبار تصمیم می‌گیرد و بانک مسکن در این باره تصمیم گیرنده نیست.

شایان با بیان اینکه در ١٠ سال گذشته سهم ٨ درصدی مسکن از تسهیلات شبکه بانکی به ۵ درصد اظهارداشت: سوالی که مطرح می‌شود این است که در این مدت زمانی که ارایه تسهیلات به بخش مسکن کم شده آیا نرخ تورم کاهش پیدا کرده‌است.

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: تورم حاصل از ارایه تسهیلات به بخش مسکن در سال‌های گذشته بابت ارایه تسهیلات از محل پول پر قدرت بانک مرکزی بود که آثار خود را همان ١٠ سال گذشته بر اقتصاد گذاشت و تمام شد.

وی ادامه داد : در حال حاضر اقساط حاصل از تسهیلات آن دوران در حال بازپرداخت است و ورودی‌های بانک مسکن از محل برگشت اقساط در سال گذشته به ٧۶ هزار میلیارد تومان رسید که صرف بخش مسکن شد.

شایان با بیان اینکه برای نهضت ملی مسکن نیز تاکنون 26 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: امسال بیش از 47 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که در مقایسه با 5 ماه سال گذشته 208 درصد رشد داشته است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز