خبرگزاری کار ایران

گزارش سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۹۴۲

مدیر مطالعات و تحلیل بهره‌وری سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: گزارش سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی (عملکرد ۱۳۹۹-۱۳۹۸) را برای اولین بار منتشر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صادقی مدیر مطالعات و تحلیل بهره‌وری سازمان ملی بهره‌وری ایران در این خصوص گفت: طبق بند «د» تبصره ۲۱ قانون بودجه ۱۳۹۹ و  بند «ج» تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰، ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی به‌عهده سازمان ملی بهره‌وری ایران گذاشــته شده است. بر این اســاس، در سال گذشته پاداش اعضای هیئت‌مدیره این شــرکت‌ها مبتنی بر بهره‌وری پرداخت شده است که این امر در سال جاری هم مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه افزایش شفافیت و پاسخگویی، موتور محرکه ارتقای بهره‌وری شرکت‌های دولتی است، خاطرنشان کرد: حدود ۳۷۹ شرکت دولتی به تفکیک ۳۶۸ شرکت، ۹ بانک و شرکت بیمه و دو مؤسسه غیرانتفاعی وابسته به دولت وجود دارد که از این میان،  ۲۰۴ شرکت‌ که عمده شرکت‌های بزرگ دولتی را شامل می‌شود، مانند شرکت ملی نفت و گاز  اطلاعات کامل خود را در اختیار سازمان ملی بهره‌وری ایران قرار داده‌اند.

به گفته مدیر مطالعات و تحلیل بهره‌وری سازمان ملی بهره‌وری ایران، وزارتخانه‌های نیرو، نفت، اقتصاد و دارایی و ارتباطات بیشترین همکاری و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کمترین همکاری را در ارائه صورت‌های مالی خود داشته‌اند.

صادقی با تأکید بر اینکه برای دستیابی به ارزیابی بهره‌وری پایدار و مؤثر باید نظام مدیریت عملکرد شرکت‌های دولتی یکپارچه شود، بیان کرد: گزارش‌های مالی و عملکردی این شرکت‌ها باید قابل‌استناد و استاندارد باشند تا بتوان براساس آن ارزیابی درستی انجام داد. به‌عبارتی، استانداردسازی گزارش‌ها پیش‌نیاز کار است.

شایان ذکر است، گزارش تفصیلی بهره‌وری شرکت‌های دولتی هفته آینده، طی مراسمی توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز