خبرگزاری کار ایران

سفیر پکن در مسکو:÷

تجارت روسیه و چین به نقطه عطف بزرگی می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۳۸۸

سفیر پکن در مسکو اعلام کرد که روابط اقتصادی روسیه و چین علیرغم شرایط دشوار بین المللی رشد ثابتی را نشان می‌دهد و ممکن است در سال جاری به 200 میلیارد دلار برسد.

 

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ سفیر پکن در مسکو اعلام کرد که روابط اقتصادی روسیه و چین علیرغم شرایط دشوار بین المللی رشد ثابتی را نشان می‌دهد و پیش بینی کرد که تجارت ممکن است در سال جاری به 200 میلیارد دلار برسد.

ژانگ هانهویی گفت: همکاری تجاری و اقتصادی روسیه و چین علیرغم مسائل مرتبط با همه‌گیری، رکود اقتصادی جهانی و شرایط دشوار بین‌المللی و منطقه‌ای نتایج عالی و توسعه پایدار را نشان می‌دهد.

سفیر چین با استناد به داده‌های گمرک چین گفت: در هفت ماه اول سال، تجارت پکن و مسکو 29 درصد افزایش یافت و به 97.71 میلیارد دلار رسید.

 وی گفت: طی این مدت مدت، صادرات چین به روسیه به 36.26 میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش 5.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2021 است. همچنین واردات از روسیه با جهش 48.8 درصدی به 61.44 میلیارد دلار رسید.

ژانگ اولویت‌های تجارت دوجانبه را انرژی، انرژی هسته‌ای، هوانوردی، فضا، زیرساخت‌های اساسی و همچنین فناوری دیجیتال، پزشکی، انرژی سبز، کشاورزی، و علم و نوآوری را دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز