خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

پیش‌بینی سفر ۵ میلیون ایرانی به کربلا در ایام اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۵۹۲

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیش‌بینی این است که ۵ میلیون مسافر در ایام اربعین حضور داشته باشند و باید خدمات ویژه به زائران کربلا ارایه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رستم قاسمی در مراسم پایان پروازهای حج با بیان اینکه از سه ماه گذشته ستاد سفرهای اربعین در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده است، اظهار داشت: برگزاری سفرهای اربعین کار بسیار بزرگی است و در حال آماده‌سازی امکانات برای حضور و شرکت ۵ میلیون نفر در سفرهای اربعین هستیم.

وی ادامه داد : پیش بینی این است که ۵ میلیون مسافر در ایام اربعین حضور داشته باشند و باید خدمات ویژه به زائران کربلا ارایه شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم هر یک از مُد حمل و نقلی در انجام سفرهای اربعین گفت: برنامه این است که ٣٠٠ هزار نفر از طریق راه‌آهن، ۶٠ هزار نفر از طریق هواپیما و مابقی از طریق حمل و نقل جاده‌ای در ایام اربعین عازم عتبات عالیات شوند.

وزیر راه و شهرسازی به اشاره به حضور خود در حلب و طی مسیر کربلا تا شام گفت: چندین بار از حلب عبور کردم و این مسیر جاده بسیار سختی دارد و صحرای سوریه بسیار گرم و غیر قابل تحمل است حال اینکه 1400 سال بدون امکانات جاده‌ای تردد در این مسیر سخت بوده از این رو باید عبور اهل بیت در این مسیر با اقتضای آن شرایط، در تاریخ بشر ماندگار شود.

وی با اشاره به  انجام علمیات حج، گفت: در ابتدای کار شرایط بسیار سختی برای انجام عملیات حج پیش بینی می‌شد و در اجرا هم با شرایط سختی مواجه شدیم.

قاسمی درباره انجام پروازهای اربعین سال گذشته اظهار داشت: پس از حضور الکاظمی در ایران مجوز اعزام 60 هزار زائر عتبات عالیات در ایام اربعین را گرفتیم و قرار بر این شد که 60 هزار زائر فقط از مسیر هوایی عازم کربلا شوند. در آن زمان همه انجام این پروازها تردید داشتند و هر چند با مشکلاتی مواجه شدیم اما پروازهای عتبات انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در انجام پروازهای حج آن هم فقط با ایرلاین ایران ایر، گمان بر این بود که این یک اقدام نشدنی است اما با عملیات جهادی توانستیم پروازهای حج را هم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در صنعت هوانوردی ایران با توجه به شرایط فعلی تاخیرات پروازی وجود دارد، گفت: خوشبختانه توانستیم پروازهای حج را با کمترین تاخیر برقرار کنیم و این یمزان تاخیرات از پیش‌بینی‌ها هم کمتر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز