خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

بانک مرکزی درباره تغییر نرخ بهره بین بانکی پاسخ دهد/ سیم کارت هم وثیقه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۷۸۵

وزیر اقتصاد اظهار داشت: قرار بر این است که هر تصمیمی درباره نرخ سود بین بانکی و تغییر سیاست دولت در این باره توسط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اعلام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر دلایل افزایش نرخ نرخ بهره بین بانکی و احتمال کاهش آن، اظهار داشت: قرار بر این است که هر تصمیمی درباره نرخ سود بین بانکی و تغییر سیاست دولت در این باره توسط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اعلام شود.

وی همچنین در مراسم رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک (هوشمند ستاره) با بیان اینکه امروز برای ما به مثابه نقطه آغاز بزرگی است و امیدواریم با استمرار این حرکت‌ها مردم بیشتر از امروز از ظرفیت های موجود بهره ببرند، گفت: این سامانه یک نوآوری نهادی بین نهاد شبکه پولی، بورس و سیستم قضایی است و می‌تواند پیوند دهنده ظرفیت‌های باشد که وجود داشته اما به رسمیت شناخته نمی‌شد.

وی ادامه داد : مردم از این بعد می‌توانند از دارایی خود به عنوان وثایق برای دریافت خدمات بانکی از جمله وام خرد و دریافت خدمات دستگاه قضایی استفاده کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: از این پس، با برقراری سامانه ستاره می‌توان به صورت برخط و بدون تشریفات اداری به ۵٠ میلیون سهامدار وثیقه برای شبکه بانکی و دستگاه قضایی صادر کرد.

خاندوزی گفت: در فازهای بعدی نه تنها سهامداران و دارندگان سهام عدالت می‌توانند از مزایای سامانه ستاره و ارایه وثایق استفاده کنند بلکه دارندگان اوراق مشارکت، گواهی سپرده، گواهی طلا هم می‌توانند با تشکیل سبد مالکیت از این ابزار به عنوان وثیقه بهره ببرند.

وی گفت: افرادی که پیش از این برای دریافت وام ٣٠ تا ١٠٠ میلیون تومانی دچار مشکل مربوط به ضمانت و وثیقه بودند امروز با ارایه وثیقه سهام می‌توانند این مشکل را مرتفع کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: به دنبال شرایطی هستیم که از سیم کارت‌ها هم به عنوان وثیقه استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز