خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد:

دیگر خبری از رانت در مزایده‌های سازمان اموال تملیکی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۹۹۶

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اصلاح ساختاری در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات ایجاد شفافیت در مزایده‌هاست که باعث از بین رفتن رانت و رجوع عموم مردم و تجار در این مزایده‌ها شده است.

به گزارش ایلنا، سیدعبدالمجید اجتهادی،  درباره برنامه های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان بوشهر گفت: در آن زمان شاهد وضعیت بسیار نامطلوب نگهداری کالا و حجم انبوه کالاها بودیم. برخی از آن کالاها بیش از ۱۰ سال دپو شده بود و همین امر موجب رئیس جمهور دستور بدهد که ظرف سه ماه ساختار این سازمان اصلاح شود و وضعیت کالا تعیین و تکلیف شود.

وی افزود: مدتی بعد از حضور رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه نیز انبارهای سازمان در تهران حضور پیدا کرد. املاک تملیکی یک موضوع بین دو قوه است و هم قوه مجریه و هم قوه قضائیه به جهت صدور آرای مربوط به پرونده های این کالاها در این زمینه داخلی هستند. در حقیقت تعامل دو قوه باعث تعیین و تکلیف کالاها شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از اعمال تغییرات مدیریتی پس از دستور رئیس جمهور گفت و بیان کرد: با کارهای جهادی که صورت گرفت و برنامه های دولت با حمایت قوه قضائیه، ساختار اموال تملیکی که از سال ۷۰ بدون تغییر باقی مانده بود را اصلاح کردیم.

وی درباره تعیین و تکلیف وضعیت کالاها اظهار کرد: آرای تعدادی زیادی از این کالاها صادر نشده بود. آرای برخی دیگر از کالاها صادر شده بود اما ابلاغ نشده بود و یا ابلاغ شده بود ولی به دلیل آن که نظمی وجود نداشتند در پرونده ها درج نشده بودند.

اجتهادی ایجاد شفافیت در برگزاری مزایده ها یکی دیگر از اقدامات عنوان کرد و گفت: تا پیش از این شفافیت مورد نظر در این امر وجود نداشت اما با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حراج های حضوری به طور شفاف برگزار شد. این ایجاد شفافیت و تبلیغی که صورت گرفت، سبب شد رانتی که در این زمینه وجود داشت از بین برود و عموم مردم و تجار بیشتری در مزایده ها شرکت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز