خبرگزاری کار ایران

تجارت ۹ میلیارد دلاری کشور در خرداد ماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۲۸۹

سخنگوی گمرک گفت: تجارت خارجی غیر نفتی کشور در خرداد ماه با رشد 3درصدی به 8.9 میلیارد دلار رسید که با پیشتازی صادرات کشور از واردات در این ماه، تراز تجاری کشور مثبت 204میلیون دلار را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک در خصوص کارنامه یک ماهه  تجارت غیرنفتی کشور در خرداد ماه اظهار داشت:  تجارت غیرنفتی کشور در سومین ماه سال  با 13میلیون و 622هزار تن کالا به  هشت میلیارد و 902میلیون دلار رسید.

وی افزود:  سهم صادرات از این میزان تجارت خارجی غیر نفتی،10 میلیون و 650 هزار تن کالا و به ارزش چهار میلیارد و 553 میلیون دلار بود و  واردات نیز سهم دو میلیون و 972 هزار تنی کالا به ارزش  چهار میلیارد و 349 میلیون دلار داشته است.

لطیفی در ادامه گفت: با تداوم  پیشتازی صادرات بر واردات، در خرداد ماه  تراز تجاری کشور مثبت 204میلیون دلار بوده است.

سخنگوی گمرک در خصوص تغییرات تجارت در خرداد ماه بیان کرد: صادرات کشور در خرداد امسال نسبت به خرداد سال قبل تغییری در ارزش کالای صادراتی نداشته، اما  واردات کشور در این ماه  6.5 درصد افزایش یافته است.

لطیفی در خصوص میزان ترانزیت خارجی در خرداد ماه گفت: یک میلیون و 114هزار تن کالای خارجی در این ماه از مسیر کشورمان عبور کرده که نسبت به خرداد سال گذشته 213هزار تن بیشتر بوده و با رشد  24درصدی همراه  بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز