خبرگزاری کار ایران

مرکز تجاری تهران-عشق‌آباد ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۸۱

در دیدار معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان با وزیر صمت، مقرر شد کارگروهی برای ترسیم نقشه‌راه یک‌ساله همکاری‌ها تشکیل و مرکز تجاری تهران-عشق‌آباد ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، یک هیات بلندپایه اقتصادی ترکمنستان به ریاست باتیر آتدایف، معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان عصر امروز سه‌شنبه با حضور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت، با سید رضا فاطمی‌امین دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن تأکید طرفین بر حمایت از بازرگانان دو کشور در راستای تسهیل و تسریع روابط تجاری، مقرر شد کارگروهی برای ترسیم نقشه راه یک‌ساله همکاری‌ها تشکیل و مرکز تجاری تهران-عشق‌آباد ایجاد شود.

فاطمی امین در استقبال از پیشنهادات معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان مبنی بر ایجاد مرکز تجاری مشترک، گفت: ما در ۱۶ کشور مرکز تجاری ایجاد کردیم و این روشی مناسب برای گسترش روابط اقتصادی است.

وی بر تعریف برنامه عملیاتی برای فعالیت‌های تجاری دو کشور تأکید کرد تا محصولات و کالاها برای واردات و صادرات تعیین شود.

معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در ایران قبلاً نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شد که به دلایل مختلفی لغو شد. ما درخواست می‌کنیم نمایشگاه‌ها دوباره برگزار شود. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم توافقنامه‌ای برای افزایش روابط تجاری دو کشور امضا شود. پیشنهادانی نیز در حوزه بازارهای مرزی ارائه شده است.

یادآور می‌شود عمده همکاری‌های تجاری بین دو کشور در حوزه ساختمان‌سازی و صادرات محصولات ساختمانی از ایران به ترکمنستان است و مقامات دو کشور در این دیدار تأکید کردند تا فعالیت‌ها در این حوزه را گسترش دهند. همچنین طرفین بر برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و ازسرگیری روابط اقتصادی پویا تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز