خبرگزاری کار ایران

در سه ماه اخیر؛

تجارت روبل و یوان بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۱۸۷

روسیه و چین همچنان به حذف دلار آمریکا از تجارت متقابل ادامه می‌‌دهند بطوریکه حجم ماهانه مبادله روبل و یوان گزارش شده برای سه ماه اخیر ۱۰۶۷ درصد افزایش یافته و نزدیک به ۴ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ روسیه و چین همچنان به حذف دلار آمریکا از تجارت متقابل ادامه می‌‌دهند بطوریکه حجم ماهانه مبادله روبل و یوان گزارش شده برای سه ماه اخیر 1067 درصد افزایش یافته و نزدیک به 4 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس محاسبات بلومبرگ، حدود 25.91 میلیارد یوان یا 3.9 میلیارد دلار تا کنون در ماه می در بازار نقدی مسکو با روبل مبادله شده است که در مقایسه با حجم ثبت شده در فوریه، زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، دوازده برابر افزایش یافته است. 

این افزایش همزمان با افزایش ارزش روبل به بالاترین سطح پنج سال اخیر در برابر یوان و دلار است. ارزش روبل بین اوایل ماه مارس تا اواخر ماه می 118 درصد در برابر دلار افزایش یافت.

یوری پوپوف، استراتژیست ارز و نرخ در Sberbank CIB، گفت: «بازیگران اصلی در بازار یوان-روبل، شرکت‌ها و بانک‌ها هستند، اما علاقه فزاینده‌ای از سوی سرمایه‌گذاران خرد نیز وجود دارد. این به دلیل نگرانی‌های تحریمی و همچنین قصد روسیه و چین برای تشویق استفاده از ارزهای ملی در تجارت دوجانبه است.

خروج دسته جمعی برندهای بین المللی از این کشور تحریم شده، شرکت های روسی را وادار کرده است که به کالاهای چینی روی آورند تا جایگزین واردات غربی شوند. در همین حال، یوان چین ممکن است انگیزه جدیدی برای بین المللی شدن پیدا کند، درست زمانی که تنش‌های فزاینده بین واشنگتن و پکن این روند را کند کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز