خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با ایلنا:

اعلام سهم دو ایرلاین ایران‌ایر و تابان در تاخیرها / تحریم مهم‌ترین عامل تاخیرهاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۱۸۵

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تحریم و کمبود قطعات در صنعت هوانوردی از عوامل موثر در تاخیر‌های پروازی هستند، اظهار داشت: علاوه بر این، عواملی مانند شرایط جوی نامناسب، دید افقی ناشی از گرد وخاک، نقص فنی، عوامل انسانی، عوامل عملیات شرکت هواپیمایی در افزایش تاخیر پروازها اثر گذار هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد ایلنا، روز گذشته دادستان تهران اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و تابان در چند ماه اخیر بیشترین تاخیر را داشتند و تذکر گرفتند و برای جلوگیری از روند افزایشی تاخیر پروازها قرار بر این شده که فروش بلیت با برنامه‌ریزی دقیق و براساس ظرفیت ناوگان صورت بگیرد و شرکت‌ها هواپیماهای جایگزین برای پروازهایی با تاخیر نامتعارف در نظر بگیرند.

شرکت‌های هواپیمایی دلیل اغلب تاخیرهای پروازی را نقص فنی و نبود قطعات کافی ناشی از تحریم‌های 4 دهه گذشته صنعت هوانوردی می‌دانند و اساسا تحریم‌ها را به یک توجیه قابل قبول برای تمام تاخیرها می‌دانند و این باور به جامعه القا شده که برای مقابله با تحریم‌ها اعتراضی نسبت به این رویه نداشته باشند.  و در حالی که مردم و مسافران هزینه قابل توجهی و تقریبا نزدیک به قیمت‌های جهانی برای خرید بلیت می‌پردازند، ایرلاین در صورت تاخیر مقررات جبران خسارت یا فراهم کردن شرایط آرامش و آسایش مسافران را رعایت نمی‌کنند.     ‌  

هر چند که در سال‌های گذشته هم مراجع قضایی و نهادهای متولی به موضوع برخورد با ایرلاین‌های متخلف چه در بحث تاخیر و چه در بحث گرانفروشی ورود کردند اما این اقدامات، موجب تغییر موثر عملکرد ایرلاین‌ها نشده است که چه ریشه آن هم به نحوه شکل‌گیری و ساختار این مجموعه‌ها برمی‌گردد.             

میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به برخورد با ایرلاین‌هایی که بیشترین تاخیر را داشته‌اند، اظهار داشت: به طور قطع سازمان هواپیمایی هم اقداماتی برای جلوگیری از افزایش تاخیرها انجام داده و می‌دهد و در حال حاضر جریمه ایرلاین‌هایی که تاخیر بالایی دارند، محدودیت در صدور مجوز پرواز ساعات پروازی است.  

وی درباره میزان متوسط و میانگین تاخیر شرکت‌های هواپیمایی گفت: سالانه میانگین تاخیر پروازهای داخلی 20 دقیقه بوده و سهم دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و تابان در این تاخیرها به ترتیب  9.1 درصد و 9.7 درصد بوده است.    

سخنگوی سازمان هواپمیایی کشوری با بیان اینکه تحریم و کمبود قطعات در صنعت هولانوردی از عوامل موثر در تاخیر‌های پروازی هستند، ادامه داد: علاوه بر این، عواملی مانند شرایط جوی نامناسب، دید افقی ناشی از گرد وخاک ، نقص فنی، عوامل انسانی، عوامل عملیات شرکت هواپیمایی در افزایش تاخیر پروازها اثر گذار هستند.

رضوی درباره عملکرد ایرلاین‌ها برای جبران خسارت ناشی از تاخیرها  تاکید کرد: براساس شیوه نامه 2040 در پروازهای داخلی و براساسا شیوه نامه 1940 در پروازهای خارجی، تمام مقررات مرتبط با خسارت ابطال و تاخیر پروازها با نظارت مستقیم کارشناس‌های دفتر نظارت بر فرودگا‌ه‌ها و شرکت و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری رعایت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز