خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

جزییات مذاکره با وزیر زیرساخت‌های ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۰۰

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: امکانات جاده‌ای به استفاده بیشتر از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب منجر می‌شود و امروز در مذاکرات با وزیر زیرساخت‌های ارمنستان بحث‌های مفصلی درباره ترانزیت جاده‌ای داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رستم قاسمی در حاشیه دیدار با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان با بیان اینکه ایران و ارمنستان همکاری‌های جدی در حوزه فراهم کردن امکانات جاده‌ای بین دو کشور دارند و خواهند داشت، اظهار داشت: این امکانات جاده‌ای به استفاده بیشتر از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب منجر می‌شود و امروز در مذاکرات با وزیر زیرساخت‌های ارمنستان بحث‌های مفصلی درباره ترانزیت جاده‌ای داشتیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات با ارمنستان گامی برای توسعه کریدور شمال – جنوب محسوب می‌شود، افزود: هر دو کشور ماموریتی برای افزایش تردد کامیون‌های باری ایرانی از این مسیر دارند و ارمنی‌ها از پیمانکاران ایرانی برای استانداردسازی این مسیر دعوت کرده‌اند. به طور قطع افزایش استانداردها در جاده بین ایران و ارمنستان باعث افزایش نقل و انتقالات بار در این مسیر خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم بحث شده در مذاکرات بین وزیر زیرسخت‌های ارمنستان، تعرفه‌های جاده‌ای بوده است.

وی با اشاره به کریدور شرق بین ایران و هند گفت: احداث بندر چابهار مسیر اتصال به هند امروز تقریبا به صورت فیزیکی تمام شده و برای افزایش تجهیزات بندر چابهار با هندی‌ها توافقاتی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در کریدور شرق، ما با مشکل پسکرانه‌ها مواجه هستیم و باید شبکه راه‌آهن به بندر چابهار متصل شود که این اتصال نیاز به منابع زیادی دارد که پیش از این، این منابع برای پروژه راه‌آهن چابهار تامین نشده بود.

قاسمی افزود: اخیرا امکان استفاده از منابع توسعه ملی به وجود آمده، هرچند که با وام از صندوق توسعه ملی هم منابع تامین مالی ساخت راه‌آهن چابهار کامل نمی‌شود اما به طور قطع این منابع باعث افزایش پیشرفت فیزیکی این پروژه خواهد شد.

وی تصریح کرد: تامین زیرساخت‌های کریدور شرق و اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی و از آنجا به راه‌آهن سرخس جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز