خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جهش صادرات ایران به برزیل به بیش از یک میلیارد دلار/ نامه به وزیر صمت برای حل مشکل فرش دستبافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۸۲۷

رییس اتاق بازرگانی ایران و برزیل گفت: ما قول‌هایی در گذشته دادیم که میزان صادراتمان به برزیل را به بیش یک میلیارد دلار برسانیم و پیش‌بینی می‌کنیم به زودی این اتفاق محقق شود. اکنون کار عملی آن انجام شده و هفته آینده کشتی‌های آن می‌رسند.

سیدفخرالدین عامریان درباره آخرین وضعیت مبادلات اقتصادی ایران و برزیل به خبرنگار ایلنا گفت: آمار مبادلات اقتصادی ایران به برزیل همچنان مثل قبل است و برزیل 5 میلیارد دلار صادرات به ایران دارد. صادرات ما به برزیل هم درخصوص مواد پتروشیمی در حال افزایش است که در این دو سه ماه اخیر که هیات‌های ایرانی مذاکراتی با برزیل داشته‌اند، صادرات ما رو به افزایش بوده‌ و اتفاقات خوبی برای آن رقم خواهد خورد.

 رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل در ادامه تاکید کرد: ما قول‌هایی در گذشته دادیم که میزان صادراتمان به برزیل را به بیش یک میلیارد دلار برسانیم و پیش‌بینی می‌کنیم به زودی این اتفاق محقق شود. اکنون کار عملی آن انجام شده و هفته آینده کشتی‌های آن می‌رسند.

وی افزود: همچنین قرارداد خوبی هم در هفته‌های آینده برای صادرات محصولات خودمان به برزیل داریم که اگر تفاهم‌نامه آن نوشته شود، کار آن شروع می‌شود که امیدواریم بتوانیم صادرات خود را به کشور برزیل به بالای یک میلیارد دلار برسانیم. 

عامریان در ادامه برزیل را یکی از بازارهای خوب برای فرش دستبافت ایرانی عنوان کرد و افزود: زمانی بالای یک میلیارد دلار صادرات فرش دستباف داشته‌ایم که اکنون به زیر 50 میلیون دلار یعنی به حدود 20 تا 30 میلیون دلار رسیده است. بر همین اساس، درخواستی به وزیرصمت داده‌ایم که مثل حوزه خشکبار و پسته که در قبال صادرات آنها می‌توان موبایل وارد کرد، برای فرش دستبافت هم چنین تدابیری اتخاذ کنند.

وی با اشاره به مشکلات صادرات فرش دستبافت ایرانی خاطرنشان کرد: مشکلی که صادرکنندگان فرش دارند، این است که فرش کالایی نیست که فوری به فروش برسد و صادرکننده باید دو یا سه ماهه ارز خود را برگرداند در غیراین صورت در سیستم بانک مرکزی تمام عملیاتش را قفل می‌کنند. به خاطر این مشکلات صادرات فرش ما بسیار کاهش یافته که از وزیر صمت در دولت خواسته‌ایم که نسبت به صادرات فرش دستبافت هم تدابیری را اتخاذ کنند تا کالایی را که واردات آن برای کشور مفید باشد را بتوانیم در قبال صادرات فرش دستبافت به کشور داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد ما به صادرکنندگان فرش قول داده‌ایم که بتوانیم بالای 500 میلیون دلار صادرات فرش را بالا ببریم.

عامریان در ادامه تاکید کرد: دولت اگر مشوقی بگذارد که صادرات فرش را منوط به واردات یک کالای خارجی مثل خودرو یا غیره کند، مطمئنا مشکل صادرات فرش دستبافت ما حل خواهد شد. اروپا، ژاپن، قطر و کشورهای عربی بازار خوبی برای فرش دستبافت ما هستند. کشور امریکا واردات فرش ایرانی را ممنوع اعلام کرده که از طریق کشورهای واسطه انجام می‌شود. امیدوارم با حمایت و پشتیبانی دولت بتوانیم در آینده شاهد افزایش صادرات فرش دستبافت ایرانی در جهان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز