خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گمرک:

بیش از ۳.۷میلیون دوز واکسن آسترازنکا ترخیص شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۹۶۲

سخنگوی گمرک تاکید کرد: با پیگیری های صورت گرفته، چهار محموله واکسن اهدایی از کشورهای بلغارستان، کرواسی و ژاپن بعد از دریافت نامه روز جاری وزارت بهداشت، توسط گمرک ظهر امروز ترخیص شد.

به گزارش ایلنا، روح‌اله لطیفی با اعلام این خبر گفت: محموله دو میلیون و ۸۳۰ هزار و ۴۰۰ دوزی واکسن آسترازنکای اهدایی بلغارستان روز ۱۹ فروردین و ۲۸۸ هزار دوز واکسن اهدایی کرواسی در روز ۲۲ فروردین، وارد فرودگاه امام (ره) شدند و به دلیل عدم صدور مجوز ترخیص توسط وزارت بهداشت با هماهنگی هیات امنای ارزی به بخش انبارهای سردخانه‌ای گمرک منتقل شد.

وی ادامه داد: روز گذشته و امروز هم دو محموله ۳۵۰ هزار دوزی آسترازنکا از ژاپن وارد فرودگاه امام (ره) شد که همین منوال در خصوص آنها تا صدور مکاتبه تاییدیه از سوی وزارت بهداشت برای نگهداری در انبارهای سردخانه‌ای انجام شد.

به گفته سخنگوی گمرک، گمرک زمانی اجازه ترخیص واکسن را دارد که وزارت بهداشت و نمایندگان آن برای تأیید محموله مکاتبه و مراجعه کنند که با پیگیری‌های صورت گرفته امروز جمعه با دریافت تاییدیه وزارت بهداشت، حوالی ظهر، هر چهار محموله واکسن اهدایی آسترازنکا ترخیص شد.

لطیفی با بیان اینکه جمع واکسن‌های آسترازنکایی که امروز جمعه ترخیص شدند سه میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۰۰ دوز بود، اظهار داشت: در صورت تأیید محموله‌ها توسط وزارت بهداشت، گمرک همانند محموله‌های گذشته، ترخیص واکسن‌های وارداتی را پای پرواز با حداقل اسناد و حمل یکسره انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز