خبرگزاری کار ایران

ذخیره‌سازی گاز آمریکا تخلیه شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۶۰۱

ذخیره‌سازی گاز آمریکا در پی صادرات به اروپا و آسیا تخلیه شده است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، قیمت گاز ایالات متحده به بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته رسیده زیرا تقاضای بالای خارجی سبب خالی شدن ذخیره‌سازی‌ها شده و موجودی ذخایر را با وجود هوای معتدل‌تر زمستان، به مقداری بسیار پایین‌تر از میانگین مدت مشابه پارسال رسانده است.

قیمت شاخص گاز هنری هاب لوئیزیانا افزایش یافته و به ۶ دلار و ۴۰ سنت به ازای هر یک میلیون بی‌تی‌یو رسیده که بالاترین قیمت واقعی از سال ۲۰۱۰ است.

قیمت عمده گاز در ایالات متحده هنوز بسیار کمتر از قیمت‌های رایج در شمال شرق آسیا (۳۳ دلار به ازای هر یک میلیون بی‌تی‌یو) و شمال غرب اروپا (۳۴ دلار به ازای هر یک میلیون بی‌تی‌یو) است.

کمبود گاز در مناطق دیگر و ترس از قطع شدن عرضه روسیه، قیمت‌های گاز ایالات متحده را از طریق افزایش تقاضا و قیمت ال‌ان‌جی بالا می‌برد.

صادرات ال‌ان‌جی ایالات متحده در بازه سه ماه نوامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد بالا رفته، در حالی که تولید گاز این کشور کمتر از پنج درصد افزایش یافته است.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین که سبب افزایش قیمت گاز در اروپا شد، به احتمال زیاد صادرات در ماه‌های فوریه و مارس بیش از این افزایش یافته است.

قیمت‌های گاز ایالات متحده آمریکا هنوز تا حد زیادی از دیگر نقاط جهان کمتر است، اما صادرات رو به رشد ال‌ان‌جی به‌تدریج قیمت‌ها را به اروپا و آسیا نزدیک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز