خبرگزاری کار ایران

تامین ۵۰ درصد سوخت ناوگان هوایی از پالایشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۳۹۸

مدیرعامل شرکت پالایش نفت و پالایشگاه تهران گفت: این پالایشگاه ۴۰ تا ۵۰ درصد سوخت مورد نیاز ناوگان هوایی کشور را تولید و تامین می‌کند.

به گزارش ایلنا از پالایشگاه تهران، حامد آرمان فر روز با اعلام این خبر  افزود: روزانه ۲۵۰ بشکه نفت، خوراک مورد نیاز پالایشگاه تهران است و از همین رو نیز سهم ۱۳ تا ۱۴ درصدی در سبد سوخت کشور دارد.

وی یادآور شد: با این وجود، به لحاظ رعایت استانداردهای جهانی، طبق کنترلهای آزمایشگاه معتمد و مجرب  مستقر در شرکت،  ۴۰ تا ۵۰ درصد سوخت هوایی کشور در پالایشگاه تهران تولید می شود.

آرمان فر اظهار داشت: سهم تولید بنزین یورو ۵ این پالایشگاه کمتر است و امید می رود با راه اندازی واحد تولید بنزین یورو ۵ با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورو بتوان این رقم را افزایش داد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران مدت زمان مورد نیاز برای اجرا و بهره برداری خط تولید بنزین یورو ۵ را ۳۹ ماه اعلام کرد و گفت: اکنون ۱۰ ماه از زمان آغاز اجرای آن سپری می شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ۵ زیر پروژه دارد که با راه‌اندازی طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقای کمی و کیفی (CCR)، امکان تولید بنزین یورو ۵ فراهم و اجرای آن باعث رفع مشکلات و معضلات انباشتگی و افزایش ظرفیت خوراک پالایشگاه و در نهایت منجر به افزایش تولید بنزین خواهد شد.

آرمان فر یادآور شد: در سال "تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" همراه و همدل، با عزم راسخ، توکل، تفکر و تلاش، نوید بخش تولیدات جدید ملی و دانش بنیان در پالایشگاه تهران خواهیم بود که بزودی نتایج اقدامات اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح در راستای ارتقای کیفیت محیط زیستی فرآورده بنزین تولیدی شرکت، مطابق با استاندارد یورو ۵، افزایش بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران به میزان ۱۴ درصد با کیفیت استاندارد یورو ۵ و افزایش سودآوری به میزان برآوردی یک دلار به ازای هر بشکه نفت خام دریافتی با تکیه‌بر توان داخلی و با اعتباری ای بالغ بر ۲۰۰میلیون یورو اجرا می‌شود.

شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز