خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

گسترش فریب و کلاهبرداری در بازار سرمایه را به حداقل می رسانیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۱۴۳

وزیر اقتصاد با بیان اینکه البته تخلفات در هیچ بازاری به صفر نمی رسد، تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد با بهره‌مندی از این سامانه‌های نظارتی، دستکاری، گسترش فریب و کلاهبرداری را در بازار سرمایه به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از سامانه جدید پایش و نظارت بازار سرمایه گفت: سامانه‌ نظارتی بیدار به سالم‌سازی، سلامت و توسعه و همچنین در ایجاد بازار شفاف و تحقق عادلانه بودن بازار کمک خواهد کردو

وی با تاکید بر این مطلب که این سامانه شفافیت معاملاتی را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در بانک مرکزی با سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی این است که سال آینده صندوق‌های بازار پول هم راه‌اندازی شوند چراکه این صندوق‌ها هم‌اکنون در دنیا وجود دارند اما در کشور ما وجود ندارند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: قرار است ابزارهای بازار پول با سررسید کمتر از یک سال به صورت کوتاه مدت هم با ملاحظات شرعی در بازار ارائه شود که قطعا به توسعه ابزار بازار سرمایه کمک خواهد کرد. 

همچنین سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در این مراسم تصریح کرد: همانطور که ۱۸ آبان در صحن علنی مجلس وعده داده بودیم که توانمندی بالاتری در حوزه نظارت بر بازار محقق خواهیم ساخت، امروز اولین قدم در این بخش و نظارت بر بازار سرمایه برداشته شد.

وی افزود: با همت سازمان بورس و راه‌اندازی این سامانه سازوکاری نهادی برای ایجاد اعتماد سهامداران به بازار سرمایه فراهم شد. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه البته تخلفات در هیچ بازاری به صفر نمی رسد، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد با بهره‌مندی از این سامانه‌های نظارتی، دستکاری، گسترش فریب و کلاهبرداری را در بازار سرمایه به حداقل برسانیم.

به گفته خاندوزی، از یک سو ارائه اطلاعات غلط و از سوی دیگر، عدم مداخله به موقع سازوکار نظارت، عامل بروز این رویداد و نهایتا موجب از دست رفتن اعتماد شد اما با راه‌اندازی این سامانه اعتماد سرمایه‌گذاران ترمیم خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر بازار سرمایه تعارض منافع است، خاطرنشان کرد: لازم است نهاد ناظر در این حوزه تخلفات را فارغ از هر ملاحظه‌ای کشف و افشا کند تا اعتماد به بازار برگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز