خبرگزاری کار ایران

تأمین مالی زنجیره‌ای یکی از راهبردهای اصلی نظام مالی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۴۹۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تامین مالی زنجیره‌ای یکی از راهبردهای اصلی نظام مالی کشور است که بسیاری از مسائل ما را حل خواهد کرد.

 

به گزارش ایلنا، سیدرضا فاطمی امین در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای با پنج بانک عامل گفت: اگر پنج راهبرد و کار اصلی و اساسی در نظام پولی و مالی داشته باشیم، یکی از آنها پنج راهبرد موضوع تأمین مالی زنجیره‌ای است که بسیاری از مسائل ما را حل خواهد کرد.

وی ادامه داد: دو پروژه پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب‌های سامانه جامع تجارت و تأمین مالی زنجیره‌ای را از دو ماه پیش آغاز کردیم و در این راستا تعاملات و هم‌افزایی بسیار خوبی با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی‌ودارایی داشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب‌های سامانه جامع تجارت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز ابلاغ شده است، تصریح کرد: کاهش انحراف از منابع از مهمترین دستاوردهای این پروژه خواهد بود، این یک حرکت رو به جلو و قابل ملاحظه است که به حل بسیاری از مسائل ما در این حوزه کمک می‌کند.

فاطمی امین با بیان اینکه نظام بانکی همکاری بسیار خوبی با این پروژه دارد، خاطرنشان کرد: از اول خردادماه، کار این پروژه شروع شده است و هر هفته برای رصد، پایش و نظارت بر پروژه جلسه داریم و استان‌ها نیز وارد این موضوع شده‌اند.

وی پروژه تأمین مالی زنجیره‌ای را یکی دیگر از این پروژه‌ها دانست و ابراز داشت: سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهای این پروژه خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به هدف‌گذاری رشد هشت درصدی بخش اقتصاد در افق ۱۴۰۴ ابراز داشت: سهم بخش صنعت ۱۲.۸ درصد خواهد بود و اگر همین ظرفیت‌های خالی موجود فعال شوند، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین نداریم و با کمترین هزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌توان اشتغال و تولید مناسبی شکل داد.

فاطمی امین به برخی از دستاورد‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده در این مدت اشاره و بیان کرد: تورم از ۴۵ تا ۵۰ درصد به ۳۵ درصد رسیده و صادرات نیز از اول اسفندماه از مرز ۴۵ میلیارد دلار عبور کرده است؛ این در حالی است که کل صادرات سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار بوده است، همچنین فروش نفت رو به افزایش و به حالت تعادل رسیده است.

وی افزود: با توجه به این دستاوردها اگر امسال و سال آینده نظام مالی و بانکی نتواند از تولید حمایت کند به طور یقین رشد تولید و صادرات محقق نمی‌شود در حالی که امکان و ظرفیت‌های این رشد وجود دارد و این دستاوردها نمونه‌ای از همین امکان و ظرفیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با این طرح‌های جدید (تأمین مالی زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب‌های سامانه جامع تجارت) و تکمیل سامانه‌ها، سال آینده بسیاری از مشکلات سرمایه در گردش حل خواهد شد، یادآور شد: نظام بانکی در این حوزه پیش‌رو بوده و همکاری تنگاتنگی داشته است.

فاطمی امین با بیان اینکه رشد پیش‌بینی شده از نظر سخت‌افزاری و تقاضا، امکان‌پذیر است، عنوان کرد: سومین مؤلفه موضوع تأمین مالی است که باید عملیاتی شود تا سال آینده سالی درخشان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز