خبرگزاری کار ایران

فتاح:

بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن کمک بلاعوض پرداخت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۸۸۲

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: این نهاد در ساخت مسکن محرومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند و بنیاد مسکن هم به هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی اختصاص داده است

به گزارش ایلنا، سید پرویز فتاح امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تفاهم‌نامه‌ای در قالب احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در سراسر کشور با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد کردیم و عید مبعث بهانه خوبی بود تا با سفر به خراسان جنوبی و شهرستان مرزی درمیان عملیات اجرایی این پروژه‌ها را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس بنیاد مسکن هم اخیرا از دولت این موافقت را دریافت کرده که به هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شود، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان نیز به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند تا با آورده متقاضی، منزل متناسب با نیاز محرومان ساخته شود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: علاوه بر این، سیمان و میلگرد رایگان را تامین کرده‌ایم که از طریق بنیاد مسکن در اختیار واحدها قرار خواهد گرفت.

فتاح با بیان اینکه سهمیه خراسان جنوبی از ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان کم بود که با درخواست استاندار و مسوولان محلی از ۵۵۰ واحد به هزار واحد افزایش یافت، تصریح کرد: بنا بر شرایط هر استان این سهمیه بین شهرستان‌ها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاها تقسیم می‌شود و خیلی از محرومان شناسایی شده‌اند لذا سعی می‌کنیم ضربتی و انقلابی عمل کنیم.

وی افزود: براساس توافق‌نامه بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن باید این واحدها در ۲ تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد و بعد از آن می‌توان توافق‌نامه را تمدید یا بیشتر کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با وزیر راه و شهرسازی در حضور رئیس‌جمهور امضا کردیم و ۹۰۰ هکتار زمین رایگان برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دادیم، خاطرنشان کرد: اولین اراضی از کرمانشاه به‌صورت رایگان برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شد و در خراسان جنوبی نیز امروز از چند زمین در شهرستان‌های درمیان و بیرجند بازدید می‌کنیم که اگر از نظر مسوولان استانی فراخور طرح نهضت ملی باشد، زمین را رایگان اختصاص خواهیم داد.

فتاح در ادامه سفر به شهرستان درمیان با همراهی استاندار خراسان جنوبی از زمین ۲۰۸ هکتاری بنیاد مستضعفان در این شهرستان بازدید کرد.

زمین ۲۰۸ هکتاری از اراضی بنیاد مستضعفان است و با پیگیری‌های صورت گرفته، حوزه راه و شهرسازی با الحاق این اراضی به محدوده شهر موافقت کرده است.

نشست شورای اداری شهرستان درمیان نیز امروز به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور روسای بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی روز گذشته در رأس هیاتی وارد بیرجند شد و با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد.

شرکت در شورای انسجام‌بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان، بازدید از روند اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف بنیاد علوی، بازدید از اراضی در اختیار بنیاد مستضعفان در شهر بیرجند و حضور در نشست جمع‌بندی از جمله برنامه‌های فتاح در این سفر دو روزه است.

مهمترین برنامه این سفر، آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان براساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور است که به مناسبت عید سعید مبعث و سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان (۹ اسفند) امروز در شهرستان مرزی درمیان انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز