خبرگزاری کار ایران

بیش از 30 هزار نقطه خطرآفرین شبکه برق شهری و روستایی اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۴۱۲

مانور فراگیر و جهادی تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه توزیع برای شناسایی و رفع کانون‌های خطرآفرین شبکه‌های توزیع برق شهری و روستایی با حضور معاون هماهنگی توزیع توانیر و ارتباط برخط با 1500 اکیپ و 6 هزار نیروی عملیاتی شرکت‌های توزیع، اجرا شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "غلامعلی رخشانی مهر" معاون هماهنگی توزیع توانیر با تقدیر از نقش واحدهای مهندسی و بهره‌برداری شرکت‌های توزیع در تداوم برق‌رسانی مطمئن و پایدار به مردم، شبکه توزیع برق را در زمستان امسال از پایداری بیشتری نسبت به سنوات گذشته برخوردار دانست که با همت تلاشگران شرکت‌های توزیع و به رغم بارندگی و بارش سنگین برف به ویژه در مناطق غربی کشور حاصل شده است.

وی از جمله اقدامات شاخص شرکت‌های توزیع در دستیابی به موفقیت عبور از پیک زمستانی را که طی 2 سال گذشته اجرا شد، جایگزینی بیش از 30 هزار کیلومتر کابل خودنگهدار به جای شبکه های سیمی فرسوده عنوان کرد و گفت: 3600 کیلومتر از این طرح در کردستان اجرا شده که علاوه بر ارتقای پایداری شبکه در بارندگی‌ها، اثرات مثبتی در کاهش تلفات و جلوگیری از سرقت شبکه داشته است.

رخشانی مهر با اشاره به مانور فراگیر بهبود ایمنی شبکه‌های توزیع، گفت: این موضوع از اقدامات خوبی است که از سوی حوزه بهره‌برداری و مهندسی توانیر برنامه ریزی شده و اصلاح و رفع نقاط خطرآفرین شبکه توزیع برای هموطنان در قالب یک اقدام فراگیر و جهادی در دستور کار دارد.

وی از هموطنان درخواست کرد، درصورت مشاهده نقاط خطرآفرین در شبکه برق شهری و روستایی، اطلاعات نقاط مشکل دار را با بهره‌گیری از نرم افزار برق من و ارسال موقعیت مکانی در اختیار صنعت برق قرار دهند تا به سرعت در جهت رفع مشکل اقدام شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر لزوم آمادگی شرکت‌های توزیع برای عبور از پیک تابستان 1401، از شرکت‌های توزیع خواست به اقداماتشان به ویژه در زمینه نصب کنتورهای هوشمند که کمک شایانی به کنترل بار و برنامه‌های پاسخگویی بار می‌کند، سرعت دهند و برنامه‌های تدارک دیده شده را زودتر از دستورکار پیش بینی شده، به مرحله اجرا بگذارند.

وی تعداد کنتورهای هوشمند را حدود یک میلیون دستگاه عنوان کرد که مطابق برنامه‌ریزی وزارت نیرو به 4.5 میلیون کنتور تا پیک تابستان افزایش می‌یابد.

رخشانی مهر با اشاره به برنامه‌ریزی های وزارت نیرو در بخش‌های مختلف تولید، انتقال و توزیع برق برای جلوگیری از خاموشی گسترده در تابستان 1401، شرط اصلی گذر بی‌دغدغه از پیک را رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان عنوان و با اشاره به تعرفه‌های جدید، ابراز امیدواری کرد مشترکان پرمصرف که بخش عمده‌ای از مصرف زمان پیک را به خود اختصاص می‌دهند، باید اصلاح مصرف را در دستور کار قرار دهند.

اصلاح و بهینه‌سازی بیش از 30 هزار نقطه خطر آفرین شبکه برق روستایی و شهری

در ادامه این نشست که با فرمان آغاز مانور و ارائه گزارش عملکرد شرکت‌ها از طریق ارتباط تصویری با اکیپ‌های عملیاتی توزیع در سراسر کشورهمراه بود، "مسعود صادقی" مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه توزیع توانیر، رفع نقاط خطر آفرین شبکه توزیع شهری و روستایی،  بازسازی، بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده و رفع کانون‌های خطر که بر اثر فرسودگی ایجاد شده را از اهداف این مانور عنوان کرد.

وی افزود: درپی شناسایی کانون‌های خطر از سوی همکاران توزیع، مانور فراگیر تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه توزیع با رویکرد بهبود ایمنی و با بهره‌گیری از 6 هزار نیروی عملیاتی و سرپرستی در قالب 1500 اکیپ اجرایی آغاز شد که در این عملیات بیش از 30 هزار نقطه خطر آفرین شبکه برق روستایی و شهری در اقدامی جهادی، اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود.

75 درصد مشترکان، کمتر از الگو برق مصرف می‌کنند

این گزارش می‌افزاید، در ابتدای این مراسم "عبدالامیر یاقوتی" مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی مشتریان توانیر با اشاره به اینکه 75 درصد مشترکان ،کمتر از الگو برق مصرف می‌کنند، از عدم تغییر هزینه برق این دسته از مشترکان خبر داد و در ادامه به تبیین روند افزایشی نرخ برق مشترکان پرمصرف در تعرفه‌های جدید با توجه به میزان افزایش مصرف و قرارگرفتن در پله‌های بالاتر پرداخت و مهم‌ترین تغییر تعرفه جدید را ارتباط معنادار آن با نحوه مصرف برق دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز