خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نقشه برداری خبر داد:

صادرات خدمات فنی نقشه برداری از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۶۰۷

رییس سازمان نقشه برداری اظهار داشت: امروز به سمت صادرات خدمات فنی در حوزه نقشه برداری گام‌های مهمی برداشته‌ایم که با انعقاد قراردادهایی این اقدام از سال 1401 عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی جاویدانه در بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک 1400 با بیان اینکه این رویداد بستری برای معرفی آخرین توانمندی‌ها و دستاوردهای حوزه نقشه برداری است گفت: دو مهمترین موضوع در همایش ژئوماتیک 1400 بحث مدیریت بحران آب و فرونشست است که در این رابطه میزگردهای تخصصی با موضوع نقش اطلاعات مکانی در مدیریت بحران آب و فرونشست با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار می‌شود.

وی گفت: این همایش مهمترین نشست در حوزه نقشه و داده مکانی است و ایجاد هم افزایی میان متخصصان حوزه نقشه برداری و داده مکانی و ارایه خدمات آن به بهره‌برداران که شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها و در نهایت عموم مردم محسوب می‌شوند از جمله اهدافی است که برگزاری این همایش آن را دنبال می‌کند.

رییس سازمان نقشه برداری با اشاره به اهمیت توسعه سواحل مکران و نقش داده مکانی در این رابطه اظهار داشت: تحقق جهش تولید، توسعه سواحل مکران و مدیریت بحران نیاز به داده‌های سازمان نقشه برداری دارد و برای تحقق این اهداف نهایت همکاری با سایر سازمان‌ها را خواهیم داشت.

جاویدانه با بیان اینکه بدون اطلاعات و داده‌های سازمان نقشه برداری انجام وظایف در حوزه‌هایی مانند آمایش سرزمینی امکان پذیر نیست ادامه داد: برای تحقق اهداف تعریف شده در قانون از جمله آمایش سرزمین، اجرای کاداستر، و تحقق عدالت در پهنه سرزمینی استفاده از داده‌های سازمان نقشه برداری به ویژه داده‌های مرتبط با اطلاعات مکانی بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر صادرات خدمات فنی در حوزه نقشه برداری تاکید کرد: امروز به سمت صادرات خدمات فنی در حوزه نقشه برداری گام‌های مهمی برداشته‌ایم که با انعقاد قراردادهایی این اقدام از سال 1401 عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز