خبرگزاری کار ایران

مدیر امور منابع آب تهران:

آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به تهران رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۴۲۸

مدیر امور منابع آب تهران، از آزادسازی شش هکتار از حریم و بستر رودخانه فرحزاد به عنوان یکی از هفت رودخانه اصلی شهر تهران، خبر داد.

به گزارش ایلنا، وحید مرادی‌نسب، مدیر امور منابع آب تهران با اشاره به اینکه آزاد سازی حریم و بستر رودخانه‌ها در راستای قانون توزیع عادلانه آب انجام می‌شود گفت: با استناد به تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، پرونده‌هایی که تخلف‌شان محرز است با دریافت دستور قضائی اقدام و آزادسازی رودخانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در تهران ۷۵ مورد دستور قضائی در خصوص آزاد سازی حریم رودخانه‌های تهران دریافت شده بود، اظهار داشت: عمده این پرونده‌ها شامل ۳۹ مورد در رودخانه فرحزاد بود که در دو مرحله با همکاری مناسب نیروی انتظامی عملیاتی و ۳۹ مورد از تصرفات غیر مجاز شامل بنا، رستوران، آلاچیق و بناهای کارگری در بستر رودخانه تخریب شده است.

مدیر امور منابع آب تهران با بیان اینکه عبور رودخانه‌های تهران از بافت شهری شرایط بررسی و رسیدگی را با پیچیدگی مواجه کرده است، تصریح کرد: رسیدگی با این موارد با پیچیدگی‌هایی روبرو و البته مستلزم کار فنی و حقوقی بیشتری است.

مرادی‌نسب با تاکیدبر اقدامات منسجم‌تر برای رفع تصرفات رودخانه‌های تهران در سال جاری خاطرنشان کرد: از سال آینده محدوده‌هایی که نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها دارند، شناسایی و مشخص خواهد شد البته در این میان به همکاری شهرداری نیاز بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه رودخانه درکه هدفگذاری بعدی ما خواهد بود، ابراز داشت: شناسایی در این منطقه انجام شده است به زودی کارگروه مربوطه تعیین تکلیف و اقدامات انجام می‌شود.

مدیر امور منابع آب تهران به بیان اینکه در محدوده دربند بناهایی قدیمی و در برخی موارد همراه با سند وجود دارد، عنوان کرد: ساخت و سازهای انجام شده در این بخش براساس مجوزهای صادر شده توسط سایر دستگاه‌ها در گذشته انجام شده است که برخورد با آن‌ها مستلزم کار و بررسی بیشتر است.

مرادی نسب درخصوص خرید زمین یا ملک در مجاورت رودخانه‌ها یادآور شد: قبل از هر گونه معامله در این مناطق استعلام حریم و بستر رودخانه‌ها از شرکت آب منطقه‌ای دریافت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز