خبرگزاری کار ایران

رهاسازی آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۸۶۵

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از رهاسازی آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "حسن ساسانی" اظهار کرد: از امروز دوازدهم بهمن ماه خروجی آب از سد زاینده رود به مدت 12 روز افزایش یافت و طبق برنامه‌ریزی 9 روز برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان آب در شبکه‌های آبیاری جریان می‌یابد.

ساسانی با بیان اینکه میزان ذخیره کنونی سد زاینده رود 163میلیون متر مکعب است، افزود: میزان حجم آب ورودی به این سد حدود 12 و خروجی آن حدود 11.5متر مکعب بر ثانیه است که به مرور افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به صورتجلسه دوم آذرماه کشاورزان شرق با استاندار اصفهان اضافه کرد: طبق این صورتجلسه زمان توزیع آب با توافق کشاورزان و پس از تحقق بارش ها در بهمن ماه اعلام شده بود.

وی با تأکید بر جلسه کمیته سازگاری با کم آبی استان دوازدهم بهمن ماه تصریح کرد: رها سازی آب از سد زاینده رود با رعایت خط قرمز آب شرب به میزان ذخیره 120 میلیون متر مکعب آب در مخزن سد زاینده رود انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان یادآور شد: بر اساس توافق انجام شده میان کشاورزان شرق و غرب استان آب صرفاً برای کشت پاییزه کشاورزان شرق رها سازی می‌شود و توزیع آب در شبکه‌های آبیاری 9 روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز