خبرگزاری کار ایران

تقویت اتصال ریلی چین-اروپا از طریق دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۴۶۵

به منظور تقویت حمل و نقل کالا و کانتینر بین چین- اروپا، از سال جاری ۲ فروند کشتی به ناوگان دریایی حمل بار در مسیر باکو - ترکمن‌باشی - باکو اضافه خواهند شد.

به گزارش ایلنا، کشتی های شایر صابر و محمود رحیموف که توسط شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان موسوم به ADY Container LLC و شرکت حمل و نقل و لجستیک ترکمنستان اداره می شوند، کانتینرهای ترانزیتی بین چین و اروپا را در مسیر باکو - ترکمنباشی - باکو از طریق دریای خزر حمل خواهند کرد.

با افزایش کشتی ها، تعداد سفرهای هفتگی کشتی ها در مسیر یاد شده نیز بسته به شرایط آب و هوایی دو برابر خواهد شد. 

اولین کشتی بین این دو بندر در آوریل ۲۰۱۹ شروع به کار کرد و تا به امروز ۱۷۵۰۰ تی ای یو کانتینر در این مسیر به صورت رفت و برگشت حمل شده است.

اجرای این پروژه جهت تقویت ارتباط کشتیرانی میان بنادر باکو و ترکمن‌باشی با حمایت شرکت کشتیرانی دریای خزر آذربایجان (ASCO)، بندر بین المللی باکو (Baku International Sea Trade Port CJSC ) و بندر بین المللی ترکمن باشی امکان پذیر شده است.

 این اقدام با هدف اتصال اقیانوس آرام - آسیا - چین - قرقیزستان-ازبکستان- ترکمنستان - جمهوری آذربایجان-گرجستان- ترکیه-اروپا انجام شده است.

مسیر ریلی چندوجهی بین قاره ای در سال ۲۰۱۹ با مشارکت  راه آهن جمهوری آذربایجان و راه آهن دولتی کشورهای یاد شده ایجاد گردیده است.

در دسامبر سال گذشته میلادی، ترکیه نیز به این مسیر پیوست. و در حال حاضر محموله های کانتینری از ترکیه از طریق راه آهن باکو- تفلیس- قارص و همچنین از بنادر پوتی و باتومی گرجستان به ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و بالعکس حمل می شود.

حجم جابه جایی بار در این مسیر در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، معادل ۱۰۱ درصد افزایش یافته است.

حمل این محمولات توسط شرکت ترکیه ای Pacific Eurasia Logistics، شرکت گرجستانی GR Logistics and Terminals، ADY  Container، شرکت سهامی عام حمل و نقل و لجستیک ترکمنستان ، شرکت ازبکستانی Uzbektemiryolexpedition و همچنین راه آهن قرقیزستان انجام می شود.

در این شبکه بین المللی ترانزیتی، کانتینرها در ۱۸ روز، از طریق شهر ازمیر ترکیه به قرقیزستان تحویل داده شدند و راهبران قطارهای باری در این مسیر قصد دارند زمان ترانزیت کانتینرها را در آن از ۱۸ روز به ۱۲ روز کاهش دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز