خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به ایلنا:

امسال کلنگ نهضت ملی به زمین می‌خورد/ قیمت واحدها اعلام شد/ ١١١ نفر آورده اولیه را واریز کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۱۵۰

سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از کلنگ‌زنی اولین واحد‌های نهضت ملی تا پایان سال در شهرهای جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایلنا، علیرضا جعفری در نشست خبری امروز با بیان اینکه به طور قطع تا پایان امسال کلنگ ساخت مسکن نهضت ملی در شهرهای جدید به زمین می‌خورد، گفت: در شهرهای جدید در ١۵ هزار هکتار برای ساخت نهضت ملی مسکن برنامه ریزی شده است و این شهرها ظرفیت ساخت ۶٠٨ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی را دارند و ساخت این تعداد واحد به شرکت شهرهای جدید تکلیف شده‌ است.

وی ادامه داد: تاکنون ۶٧٠ هزار نفر برای پروژه در شهرهای جدید ثبت نام کرده‌اند که این تعداد ثبت‌نام کنندگان پالایش خواهند شد و افراد واجد شرایط به مراحل بعدی راه پیدا می‌کنند.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تا کنون ثبت نام ۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن تایید شده است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور فعلا ١١١ نفر آورده اولیه را پرداخت کرده اند البته این عدد روزانه تغییر می کند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه با انبو‌سازان برای احداث این واحد با چه قیمتی به توافق رسیده‌اید، گفت: طبق آنچه که اعلام شده توافق برای ساخت با قیمت ۴ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان برای هر متر مربع است.

جعفری درباره مذاکرات با شرکت‌های خارجی برای ورود به پروژه نهضت ملی مسکن اظهار داشت: اولویت دولت در پروژه‌های عمرانی در هر زمینه‌ای، با شرکت‌های داخلی است اما برای انتقال دانش در حوزه ساخت و ساز با مجموعه شرکت‌های فعال در این حوزه وارد مذاکراتی شده‌ایم و با دو مجموعه سازنده چینی و ترک مذاکراتی در این باره داشته‌ایم.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که دو پروژه مسکن ملی و نهضت ملی مسکن با یکدیگر ادغام شده‌اند و تجمیع این پروژه‌ها در شهرهای جدید در حال برنامه ریزی و ساخت است.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در حال حاضر برای ساخت ١٣٠ هزار واحد برنامه‌ریزی شده که ٣ هزار هکتار از ١۵ هزار هکتار را مشمول می‌شود و تا پایان سال هم کلنگ این واحدها به زمین می‌خورد.

جعفری با اشاره به متراژ واحدهای مسکن نهضت ملی اظهار داشت: این واحدها بین 70 تا 110 متر در نظر گرفته شده که برای مدیریت کاهش هزینه‌های تولید پیشنهاداتی را در بودجه 1401 به مجلس ارایه دادیم که مهمترین آ‌نها در وزه مدیریت تولید مصالح ساختمانی است که اگر این پیشنهادات عملیاتی شوند می‌توانیم مصالح باکیفیت و ارزان برای پروژه نهضت ملی مسکن تعریف کنیم.

وی افزود: البته در برخی از شهرها با توجه به موجودی زمین  و فرهنگ آن منطقه باغ ویلا و واحدهای دو طبقه در نظر گرفته‌ایم که این موضوع کاملا به منابع زمین و استقبال مردم آن منطقه بستگی دارد.

سرپرست عمران شهرهای جدید با تاکید بر شهر‌ک‌سازی در شهرهای جدید گفت: بحث شهرک‌سازی با الگوی موفق اکبابتان را در شهرهای جدید در دستور کار داریم که تاکنون 42 موقعیت برای شهرک سازی در 13 استان شناسایی کردیم که سه مورد آن در استان تهران و اطراف تهران خواهد بود.

وی از تعریف طرح شهرک‌های خصوصی خبر داد و گفت:‌ این آ‌مادگی را داریم افرادی که با سند مالکیت اراضی بالای 10 هکتار به ما مراجعه می‌کنند را وارد طرح‌های شهرک‌‌های خصوصی کنیم وامکان صدور مجوز برای احداث شهرک‌ های خصوصی وجود دارد.

وی درباره بحث تامین مالی پروژه مسکن نهضت ملی از طریق تهاتر با نفت گفت:‌ یکی از سیاست‌های ما استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های منابع نتفی در تامین مالی پروژه ها است و تیمی در وزارت راه و شهرسای در حوزه مدیریت منابع شکل گرفته است که در معاونت‌ها پروژه‌ها تعیین و توافق با پیمانکار صورت می‌گیرد و تیم مذکور در وزارت راه و شهرسازی بحث مدیریت منابع و تهاتر را تعیین تکلیف می‌کنند.  

جعفری درباره اظهاراتی مبنی بر نشت اطلاعات از کارکنان دولتی دستگاه‌های مرتبط با طرح‌ های مسکنی و سوء استفاده از این اطلاعات در خرید و فروش واحدها اظهار داشت: کارکنان شرکت عمران شهرهای جدید متعهد هستند و ما از سلامتی مکاری آنها اعتماد داریم اما اینکه مافیای زمین در بحث مسکن مهر مسکن ملی و نهضت ملی مسکن شگل گرفته جای تاسف دارد و  بسیار متاسف هستیم در شرایطی که افراد واجد شرایط دریافت این واحدهای حمایتی هستند اما به دلیل فشار اقتصادی مجبور به فروش امتیاز آنها شده‌اند، مافیای زمین و مسکن برای سوء استفاده از شرایط این افراد شکل گرفته است. متاسفانه افراد واجد شرایط به دلیل ا قتضائات مالی خود مجبور شدند امتیاز واحد خود را بسیار ارزان از دست بدهند.

وی تاکید کرد: امروز با فردی مواجه هستیم که بیش از سه هزار واحد مسکن مهر و نهضت ملی را تملک کرده و ما به شدت با راهکارهای قانونی با این افراد مقابله خواهیم کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه از تعداد واحدهای مسکن مهر ساخته شده در شهرهای جدید چه تعداد به عنوان خانه خالی شناسایی شده است گفت: فعلا نتوانستیم آمار دقیق خانه‌های خالی در پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید را به دست بیاوریم چرا که برخی از افراد تنها یک لامپ در این واحدها روشن کردند تا این واحد قابل شناسایی نباشد و برخی از این واحدهای مسکن مهر هم به عنوان خانه دوم یا خانه آخر هفته افراد محسوب می‌وشند.

جعفری همچنین درباره میزان واحدهای مسکن مهر تکمیل نشده در شهرک جدید گفت: از 360 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید، 316 هزار و 347 مسکن تحویل شده است و 38 هزار و 878 نفر تاکنون نتوانستند مسکن مهر را خود را تحویل بگیرند که ساخت و تکمیل و تحویل این واحدها جزو‌ تعهدات ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز