خبرگزاری کار ایران

اجرای کامل سامانه فروش آرد در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۹۶۰

مدیرکل همانگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرای کامل سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور (سیما) خبر داد و گفت: پس از بیست پنجم دی‌ماه تمامی عملیات فروش آرد در سرتاسر کشور از طریق سامانه یاد شده انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، محمد حسین جلالی گفت: سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور "سیما" پس از آسیب شناسی سامانه قبلی فروش و توزیع آرد طرحی شد و با تلاش‌ها و پیگیری‌های یک سال و نیم در اول سال‌ِجاری آماده سازی شد و از 8 مهر ماه به صورت پایلوت در چند استان اجرا شد.

جلالی افزود: این سامانه با هدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آن از شبکه در دو بخش یک بخش نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و بخش دوم سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد به طور آزمایشی راه اندازی شد.

وی افزود: این سامانه ابتدا در آذربایجان غربی به صورت پایلوت راه اندازی شد و نتایج موثری از آن حاصل شد. سپس در کل آذربایجان و استان سمنان نیز پایلوت اجرا شد.

مدیر کل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطر نشان کرد: پس از اجرای پایلوت سامانه سیما در این 2 استان، ابتدا (سهیمه آرد) 11 استان و از 25 دی‌ماه سهمیه تمام استان‌ها بارگذاری شد تا از 25 تا 28 دی،  نانوایان بتوانند آرد مورد نظر خود را خریداری کنند.

جلالی گفت: با تلاش نیروهای متخصص این اداره کل تمامی اطلاعات از سامانه اولیه فروش آرد به سامانه جدید منتقل شد و با فعال شدن کامل سامانه (سیما )، سامانه قدیمی غیر فعال شده است

وی افزود : در هفته اول فروش آرد با سامانه سیما که از 25 دیماه تا اول بهمن ماه ثبت شده است حمل مقدار 130 هزار تن از آرد نوع یک(665 تومان) و 69 هزار تن آرد نوع 2 از(900تومان) که در مجموع 199 هزار تن است ثبت شد که متوسط فروش روزانه 28 هزار تن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز