خبرگزاری کار ایران

نامه جمعی از کارشناسان شرکت دخانیات ایران به «شیخان»

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۷۸۴

شرکت دخانیات ایران یک واحد بزرگ صنعتی است که برای اداره اش نیاز به دانش و تجربه کاری مناسب و توان برنامه ریزی و سازماندهی قوی دارد . تنها چیزی که این بنگاه اقتصادی بدان نیاز ندارد و موکداً باید از آن دور شود فضا سازی‌های سیاسی، باندی و حزبی‌ست.

 به گزارش ایلنا، در نامه جمعی از کارشناسان شرکت دخانیات ایران به محمد شیخان، مدیرعامل شرکت دخانیات آمده است:

 

جناب آقای شیخان 

مدیرعامل محترم شرکت دخانیات 

با سلام و احترام 

جنابعالی در جلسه معارفه مطالبی را اظهار کردید که از یک مدیر با تجربه بعید بود و بنظر میرسد اطلاعات غلط به شما داده شد. ما جمعی از کارشناسان با سابقه شرکت برای اطلاع شما و روشنگری مطالبی رو به عرض‌تان می‌رسانیم.

امیدواریم تعصبات حزبی و باندی حجابی برای دیدن و شنیدن حقایق برای شما ایجاد نکند. 

مقدمتاً عرض میکنیم شرکت دخانیات ایران یک واحد بزرگ صنعتی است که برای اداره اش نیاز به دانش و تجربه کاری مناسب و توان برنامه ریزی و سازماندهی قوی دارد . تنها چیزی که این بنگاه اقتصادی بدان نیاز ندارد و موکداً باید از آن دور شود فضا سازی‌های سیاسی، باندی و حزبی‌ست. 

جهت اطلاع شما حتی در دوره  مدیران اصلاح طلب نیز نگاه حزبی در اداره شرکت و انتخاب مدیران وجود نداشت و از همه ی جریانات سیاسی به شرط توانایی و صلاحیت در مدیریت های شرکت حضور داشتند . 

به شما نیز توصیه میشود علائق سیاسی تان از گرایشات احمدی نژادی تا گردش قهرمانانه به دولت آیت الله رئیسی را در بیرون شرکت دنبال کنید . 

١- قبل از ورود به مطالب اصلی تقاضا داریم شما که به جناب عامریان مدیرعامل محترم صندوق فولاد  دسترسی دارید از ایشان سوال کنید منظورشان از این جمله که " باید شأن و جایگاه شرکت دخانیات به قبل باز گردد " چیست !؟ کدام دوره و دوره کدام مدیرعامل و کدام شأن را مد نظر داشتن تا ما هم بدانیم هدف گذاری مدیران جدید کجاست !؟  

٢- اشاره کردید :  قراردادهای شرکت دخانیات در زمان اصلاحات ننگین تر از قرارداد ترکمن چای بود !!!!" 

برادر عزیز شما ظاهراً  یا پیاز نخوردید یا عدد و رقم بلد نیستید !!! 

بر اساس آماری که در زیر برایتان میاوریم دوره ٤ ساله مدیران اصلاح طلب بر شرکت دخانیات موفق ترین ، درخشان ترین ، پیشرفته ترین و سودآور ترین دوره شرکت دخانیات در کل دوره حیات شرکت مخصوصاً بعد از انقلاب بوده است.  تا جائی که کارکنان شرکت دخانیات در یک توافق نا نوشته و ناخودآگاه به آن زمان " دوره طلائی شرکت دخانیات ایران " نام نهادند.

مزید اطلاع شما ، مدیران اصلاح طلب کوچکترین کارشان در بدو ورود به شرکت ، خارج کردن اداره و مدیریت شرکت از دست دوستان هم حزبی و همفکران شما در سازمان تبلیغات اسلامی بود که انحصار فروش شرکت را در دست گرفته و بدترین شرایط را به شرکت و کارکنان تحمیل کردند بطوری که علاوه بر زیان فاحش عملیاتی تنها مسیر پرداخت هزینه های شرکت استقراض از بانک ها و صندوق ذخیره فرهنگیان با نرخ بهره ٣٦ درصد بود. 

٣- حق این بود قبل از ورود به دخانیات در اطراف شرکت و سوابق آن مطالعه کارشناسانه میکردید ، الان هم به جنابعالی برادرانه توصیه میکنیم پیش از هر اقدام و اظهار نظری که منجر به تضعیف شما و جایگاه مدیرعامل شرکت دخانیات در افکار عمومی و کارکنان شرکت شود سوابق و گذشته شرکت خصوصاً قرارداد های مشارکت تولید با شرکتهای خارجی را مطالعه کنید. 

مطمئن نیستیم بدون داشتن دانش و تجربه عمیق مدیریتی و صنعتی بتوان به  چارچوب قوی و ظرفیت های اقتصادی ، بازرگانی ، فنی و مهندسی آن قراردادها پی برد ولی استفاده از کارشناسان خبره میتواند در این مهم به شما کمک کند . 

البته امیدواریم مقیاس و سنجه شما مثل همفکران تان در موضوع مذاکره با غرب و برجام نباشد که ؛ مذاکرات و قرارداد برجام در دولت قبل را قرارداد برد باخت و مذاکرات و قرارداد برجام بوسیله دولت فعلی با همان غربی ها را برد برد تلقی و ارزیابی میکنند. 

تا فراموش نشد میخواستیم خواهش کنیم یک نسخه از برنامه ای که تقدیم وزیر محترم رفاه کردید و آن برنامه مبنای انتخاب شما شد را جهت اطلاع همگان و همچنین میثاق بین شما و کارکنان منتشر کنید تا عملکرد شما و همکاران تان قابل ارزیابی باشد . 

٤- بدیهی است که گزارش عملکرد و توفیقات مدیران دوره اصلاحات نیاز به تدوین کتاب و دیوان است ، شاید اگر توفیق داشته باشیم و مدیرعامل همیشه محبوب آن زمان ( آقای رحمانی خلیلی) اجازه دهند زمانی این مهم را برای ثبت در حافظه تاریخ انجام دهیم ، ولی برای این نوشتار و بصورت تیتر وار خدمت شما عرض میکنیم که مهمترین کار مدیریت در آن زمان ، تهیه و تدوین برنامه استراتژیک (ساماندهی صنعت و تجارت دخانیات و مبارزه اقتصادی با قاچاق سیگار در کشور )بود   که این برنامه هم به تصویب مجمع عمومی شرکت رسید و هم برای اطلاع کارکنان منتشر شد تا همه ذینفعان اطلاع داشته باشند شرکت از کجا به کجا میرود . 

آنچه در زیر میاید فهرست بخشی از دست آوردهای آن برنامه بی نظیر بود : 

  • واردات رسمی سالانه از نیم میلیارد  به ٤٠ میلیارد نخ افزایش یافت . 
  • کاهش سهم قاچاق از ٧٥ ٪؜ به حدود ١٠ ٪؜ 
  • افزایش درآمد دولت از ١ میلیارد به بالغ بر صد میلیارد تومن  . 
  • خروج شرکت دخانیات از یک شرکت زیان ده به یک شرکت سودآور و قرار گرفتن در رده های بالای صد شرکت برتر کشور 
  • افزایش سهم بازار محصولات شرکت دخانیات از ١٨ درصد به ٣٠ ٪؜ (اگرشمافقط سهم بازارشرکت را برگردانید ما مدیون شما خواهیم بود.)
  • افزایش سهم مدیریت دولت بر بازار دخانیات کشور از ٢٠٪؜ به  ٨٥٪؜ 
  • انتقال آخرین دانش و تکنولژی صنعتی کشاورزی و تولیدی به شرکت و اعزام بیش از ١٥٠ نفر کارشناس در قالب همین قرارداد ها .
  • صادرات بیش از چهل هزار تن توتون سنواتی در معرض فساد و خرابی . 
  • جلب سرمایه گذاری دو شرکت بزرگ خارجی (BAT و JTI ) در مجتمع گیلان و تهران بالغ بر یکصد میلیون دلار که پس از یک دوره ٥ و ٧ ساله کل این سرمایه گذاری به مالکیت شرکت دخانیات در آمد . 
  • احداث کارخانه عمل آوری در مازندران و تقویت خطوط تولید سیگار در ارومیه .
  • الزام شرکتهای خارجی طرف قرارداد به عدم تولید محصولات هم رده شرکت ، استفاده از توتون های داخلی . تامین نیازهای بازارهای منطقه از طریق صادرات تولید مشارکتی و همچنین  اصلاح سیستم کشاورزی از مرحله کاشت تا عمل آوری . 
  • تصویب صورت های مالی ، پرداخت بدهی های سنواتی ، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اصلاح ساختار سازمانی که همه اینها از سالها قبل معوق و معلق مانده بود 
  • ایجاد بستر های مختلف رفاهی ، بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی برای کارکنان و بازنشسته گان زحمتکش شرکت دخانیات که قبل و بعد از آن دوره تکرار نشد و همین امر موجب بیشترین سطح رضایت مندی ، علائق سازمانی و امید به آینده در مجموعه کارکنان شرکت دخانیات 
  • ساماندهی واردات و عاملین توزیع و الزام  وارد کننده ها به الصاق هالوگرام برای جلوگیری و کنترل قاچاق. 

آنچه گفته شد تنها یک برگ زرین از هزاران آن دوره طلایی است . 

بلاخره من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم    تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال .

  اگر باهوش باشید منبعد سکوت میکنید و همین دستاوردها را اهداف و نقشه راه تان برای موفقیت  قرار میدهید 

اگر شما بتوانید فقط یکی از این اقدامات و دستاوردها را به ارمغان بیاورید ما شما رو هم برای همیشه محبوب و محترم میشماریم. در غیر اینصورت باید گفت: آن ره که تو میروی به ترکستان است جناب مجاور شیخان .

جمعی از کارشناسان شرکت دخانیات ایران .  ٢١ آذر ١٤٠٠

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز