خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت‌عامل اوپک:

رشد منفی سرمایه‌­گذاری­ در سوخت­‌های فسیلی امنیت انرژی را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۶۱۵

رئیس هیئت‌عامل اوپک با ابراز نگرانی از رشد منفی سرمایه‌­گذاری­‌ها در سوخت‌های فسیلی گفت: برای مقابله با بر هم خوردن امنیت انرژی جهان، ضروری است گذار انرژی با روند آرام و منظم صورت گیرد، به‌گونه‌­ای که به سود همه تولیدکنندگان، مصرف‌­کنندگان و اقتصاد جهان باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از مدیریت امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، امیرحسین زمانی‌نیا در یکصد و پنجاه و نهمین نشست هیئت‌عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که سه­‌شنبه و چهارشنبه ( ۱۰ و ۱۱ آبان‌ماه) با حضور نمایندگان کشورهای عضو اوپک پس از دو سال به‌صورت حضوری در وین برگزار شد، اظهار کرد: بازار نفت و انرژی جهان در شرایط کنونی با چالش‌­های بی­‌شماری روبه‌روست و با وجود آنکه واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا در سطح جهانی در حال افزایش است، نابرابری شرایط واکسیناسیون در کشورهای فقیر و غنی به شکل گسترده­‌ای منجر به تفاوت شرایط مقابله با کرونا در نقاط مختلف جهان شده است.

وی افزود: در حالی که میزان واکسیناسیون در برخی کشورها به بالاتر از ۸۰ درصد رسیده، این رقم در بعضی دیگر از کشورها کمتر از ۱۰ درصد است و این موضوع به طولانی­‌تر شدن روند مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان منجر شده است.

نماینده ایران در هیئت­‌عامل اوپک با بیان اینکه همه­‌گیری کرونا در جهان به افزایش فشارها برای سرعت دادن به تحقق اهداف و برنامه­‌های گذار انرژی و اجرای مقررات زیست­‌محیطی منجر شده است، تصریح کرد: عواملی که نتیجه آن، تحول سریع در سیاست­‌های انرژی علیه منابع انرژی فسیلی به‌ویژه در زمینه سرمایه‌­گذاری برای توسعه برداشت از ذخایر فسیلی شده است.

زمانی‌­نیا با اشاره به نشست تغییر اقلیمی کاپ ۲۶ که در شهر گلاسکو اسکاتلند در حال برگزاری است، بر اهمیت تأثیر و نتایج تصمیم‌های این نشست برای آینده صنعت نفت و انرژی جهان تأکید کرد و گفت:  ما قویاً نگران این هستیم که رشد منفی سرمایه­‌گذاری‌­ها در حوزه سوخت‌­های فسیلی می‌­تواند به از دست رفتن امنیت انرژی در آینده جهان منجر شود و نوسانات اخیر بازارهای گاز، زغال‌سنگ و الکتریسیته نشانگر بخشی از این شرایط است.

وی گفت:  برای مقابله با بر هم خوردن امنیت انرژی جهان، ضروری است گذار انرژی با روند آرام و منظم انجام شود، به‌گونه­‌ای که به سود همه تولیدکنندگان، مصرف­‌کنندگان و اقتصاد جهان باشد.

نماینده ایران در هیئت‌عامل اوپک در این نشست از محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل و دبیرخانه اوپک برای تهیه به‌موقع و کامل گزارش‌­های نشست هیئت‌­عامل و همکاری با کشورهای عضو برای برگزاری این جلسه به‌صورت حضوری قدردانی کرد.

تصویب متن دستور نشست گذشته، پیگیری اجرای تصمیم‌های نشست پیشین هیئت عامل و تصمیم‌های نشست وزیران نفت و انرژی اوپک، گزارش‌­های مالی سال ۲۰۲۱، برنامه کاری و بودجه پیشنهادی برای سال ۲۰۲۲، گزارش دبیرکل از آخرین اقدام‌ها و فعالیت­‌های دبیرخانه در فاصله نشست قبل هیئت عامل (اردیبهشت ۱۴۰۰) تاکنون و دیگر مسائل تحقیقاتی و اداری دبیرخانه، در این نشست مطرح و از دبیرخانه خواسته شد گزارش‌­های مربوطه در هر بخش را ارائه کند. همچنین مقرر شد دبیرخانه اوپک اقدام‌های لازم متناسب با دیدگاه‌ها و ملاحظات ارائه شده از سوی اعضای هیئت‌عامل را در دستور کار قرار دهد و هیئت‌عامل اوپک را از نتایج اقدام‌های خود مطلع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز