خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛

ظرفیت بنادر کشور فراتر از نیاز داخلی است/ طرح جامع بنادر بازرگانی نهایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۲۸۲

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در توسعه و ساماندهی جزایر، اختلافی بین ذی‌نفعان مختلف وجود داشت، اما در کمیته ساماندهی سواحل و بنادر طرح ساماندهی ۳۵ جزیره کشور با تولیت سازمان بنادر تصویب شد و بر این اساس برنامه‌های توسعه ای مناسبی در بخش‌های مختلف خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روزجهانی دریانوردی، با بیان اینکه ظرفیت بنادر کشور فراتر از نیاز داخلی است، اظهار داشت: ظرفیت خالی در ناوگان کشتیرانی تجاری و نفتی کشور و همچنین ظرفیت استفاده نشده در پایانه‌های بندری وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از نظر ناوگان تحت مالکیت و پرچم جزو کشورهای پیشرو در دنیا هستیم، افزود: ضرورت دارد به دنبال این باشیم که در شرایط مناسب کالاهای ترانزیتی جذب شود و بنادر به هاب‌ ترانشیپی منطقه تبدیل شوند.

به گفته وی، اکنون کشتی‌های کانتینربر بزرگ از تردد در پایانه‌های کانتینری ایران منع هستند در حالی که در شرایط معمول این قابلیت را داریم که به هاب ترانشیپی برخی بنادر منطقه تبدیل شویم و سهم خود را از اقتصاد منطقه بگیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمینه ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر تمام نیازهای دو دهه آینده به صنایع دریایی داخلی سفارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع بنادر بازرگانی برای افق ۱۴۰۴ طبق مطالعات بازار و پیش‌بینی رشد اقتصادی نهایی شده است و می‌دانیم در چهار سال آینده از نظر زیربنا، روبنا بنادر و تجهیزات بندری چه مواردی باید اجرا شود.

راستاد تأکید کرد: در توسعه و ساماندهی جزایر، اختلافی بین ذی‌نفعان مختلف وجود داشت، اما در کمیته ساماندهی سواحل و بنادر طرح ساماندهی ۳۵ جزیره کشور با تولیت سازمان بنادر تصویب شد و بر این اساس برنامه‌های توسعه ای مناسبی در بخش‌های مختلف خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز