خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

افتتاح بزرگ‌ترین تونل غرب آسیا در دولت دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۵۰۷

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از منطقه دو آزادراه تهران-شمال از افتتاح باند رفت تونل البرز در روزهای پایانی دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امروز ١٨ تیر در حاشیه بازید از مراحل نهایی تکمیل تونل البرز در منطقه ٢ آزادراه تهران-شمال، گفت: برای آزادراه تهران-شمال در منطقه ٢، ٢٢ کیلومتر طول، ٥٩ تونل و ٢٩ پل، پیش بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تونل البرز در قطعه ٢ آزادراه تهران-شمال، واقع شده و در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد، افزود: طول تونل البرز ۶.۵ کیلومتر است.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: زمان افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال از رئیس جمهور درخواست کردیم تا دستور مساعدت برای باند رفت منطقه ٢ را صادر کنند که اینکار انجام شد. هم اکنون با تلاش بنیاد مستضعفان، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین بخش مهندسی در احداث تونل برای آزادراه تهران- شمال در حال تکمیل است.

اسلامی خاطرنشان کرد: در طی دو سال فعالیت، در منطقه ٢ آزادراه تهران-شمال دو تا سه هزارنفر شبانه روزی مشغول به فعالیت بودند، با یاری خداوند در روزهای باقیمانده دولت دوازدهم تونل البرز در باند رفت در مجموع به طول ٩ کیلومتر افتتاح می‌شود و احداث باند برگشت آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه به تکیل پروژه‌های عمرانی و با تجهیز منابع باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تا پایان ١٤٠٠ به بهره برداری برسد و باند برگشت نیز در سال آینده آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز