خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

فعلا خاموشی گریزناپذیر است/ مهمترین دلیل قطعی برق چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۰۹۴

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: طبق برنامه ششم باید سالی 5 هزار مگاوات به نیروگاه‌های نصب‌شده اضافه می‌شد و به 95 هزار مگاوات می‌رسیدیم، اما امروز 85 هزار مگاوات نیروگاه نصب‌شده داریم.

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره دلیل خاموشی‌های اخیر و مهمترین راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای عبور از این شرایط اظهار داشت: عدم سرمایه‌گذاری طی سال‌های گذشته مهمترین دلیل خاموشی است؛ گرچه گرمای زرودرس، کم شدن بارندگی و مخازن سدها و یا رمزارزها هم واقعی است، اما نمی‌توانند باعث خاموشی در این ابعاد باشند.

وی گفت: همه چیز قابل پیش‌بینی بوده است، دولت باید همواره برای افزایش نیاز و درخواست آماده باشد و متناسب با رشد مصرف به تولید هم توجه می‌کرد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه طی این سال‌ها توجهی به تولید نشده است، افزود: طبق برنامه ششم باید سالی 5 هزار مگاوات به نیروگاه‌های نصب‌شده اضافه می‌شد و به 95 هزار مگاوات می‌رسیدیم، اما امروز 85 هزار مگاوات نیروگاه نصب‌شده داریم. 

وی تصریح کرد: باید تا اواسط شهریور شرایط را به همین شکل پشت سر بگذاریم، اما باید کمک کنیم با برنامه‌ریزی دقیق آسیب کمتری به مردم، صنایع و پروژه‌ها و بخصوص بیمارستان‌ها وارد شود، اگر  قرار است خاموشی اعمال شود باید از قبل به منطقه اطلاع‌رسانی شود.

صالحی تاکید کرد: باید نیروگاه‌هایی را که می‌توان اورهال کرد، زودتر وارد مدار کنیم، تعمیرات اساسی سریعا انجام شود، منابع مالی تامین شده تا کمبودها جبران شود و مصارف غیرضروری از مدار خارج شود.

وی با بیان اینکه فعلا خاموشی گریزناپذیر است، خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست هم دهند و هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی و مجلس و دولت کمک کنیم این شرایط را با کمترین اختلال در زندگی مردم سپری کنیم.

این عضو اتاق بازرگانی بیان داشت: فعلا محکوم کردن دیگران مشکلی را حل نمی‌کند اما اگر اقتصاد برق درست بود رگولاتوری از دست دولت خارج شده بود، غیر از دولت بخش خصوصی هم تجارت برق داشت، این اتفاقات نمی‌افتاد. 

وی گفت: باید بخش خصوص را راه بیندازیم، صنایع انرژی‌بر از بورس برق بدون سوبسید خریداری کنند، اجازه دهیم صاحب نیروگاه برق خود را در بورس انرژی عرضه کند و صاحب صنعت هم از همین مسیر نیاز خود را تامین کند، تا دارندگان نیروگاه با درآمد فروش برق به قیمت واقعی نیروگاه را توسعه دهند، این باعث می‌شود ما خاموشی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز