خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفت‌وگو با ایلنا:

ورود اتباع هندی و مسافران این کشور به ایران ممنوع است/ پاکستانی‌ها با تست منفی و تشدید غربالگری پذیرفته می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۵۸۲

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از ورود تمام افرادی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از کشور هند، بخواهند وارد ایران شوند، جلوگیری می‌شود و افرادی که اخیرا سفری به هند داشته‌اند و بخواهند از مرز هند به پاکستان و از پاکستان یا از مرز افغانستان به ایران بیایند، اجازه ورود به کشورمان را ندارند.

جواد هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با توجه به شدت شیوع کرونا در کشور هند درباره آخرین تصمیمات برای تردد مسافر و کالا در مرز ایران و پاکستان اظهار داشت: طبق آخرین تصمیمات ابلاغ شده، ورود اتباع هندی از مرزهای زمینی ممنوع‌ است و برای اجرای این ممنوعیت نظارت ویژه بر مرزهای ایران و پاکستان داریم.

وی تاکید کرد: همچنین از ورود تمام افرادی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از کشور هند، بخواهند وارد ایران شوند، جلوگیری می‌شود و افرادی که اخیرا سفری به هند داشته‌اند و بخواهند از مرز هند به پاکستان و از پاکستان یا از مرز افغانستان به ایران بیایند، اجازه ورود به کشورمان را ندارند. 

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری درباره پروتکل ورود اتباع پاکستانی به ایران گفت: هر چند ورود اتباع پاکستانی از مرزهای مشترک به کشورمان ممنوع نیست اما این افراد با تشدید پروتکل‌های بهداشتی غربالگری می‌شوند و در صورتی که تست پی سی آر منفی داشته‌ باشند که این تست در مرز هم گرفته می‌شود، اجازه ورود به ایران را دارند. 

هدایتی تاکید کرد: البته جلوی ورود افراد مشکوک گرفته می‌شود به این معنا که اگر تست فردی منفی باشد اما علایم ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشد اجازه ورود به کشور را ندارد.

وی افزود: نظارت‌های بهداشت مرزی و نمایندگان وزارت بهداشت در مرزهای مشترک ایران و پاکستان جدی‌تر و تشدید شده‌ است. 

هدایتی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا تردد مسافر بین مرزهای ایران و پاکستان به حداقل رسیده و در حال حاضر تردد مسافر در مرز میرجاوه کمتر از 120 نفر در روز است.   

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری درباره تردد تجاری بین ایران و پاکستان و ورود کامیون‌های اعزام شده از مبدا هند، اظهار داشت: از آنجایی که هند و پاکستان روابط سیاسی خوبی ندارند، میزان تجارت این دو کشور هم بالا نیست و معمولا کامیون هندی از مرز پاکستان وارد سایر کشورها نمی‌شود.

هدایتی ادامه داد: درباره تجارت با کشور پاکستان هم، عمده تبادلات صادراتی از سوی ایران است و در این تبادلات ایران سهم 80 درصدی در صادرات دارد و تنها 20 درصد واردات از پاکستان انجام می‌شود که البته این کامیون‌ها هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد کشورمان می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز