خبرگزاری کار ایران

تاکید معاون وزیر نیرو بر تولید انرژی از زباله‌های شهری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۰۰۵

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به مزایای نیروگاه‌های هیدروژنی، بر ضرورت استفاده از فناوری گازی‌سازی و پیل سوختی با استفاده از زباله‌های جامد شهری برای تولید انرژی از زباله‌ها و حذف‌آلاینده‌ها تاکید کرد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "همایون حائری" با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های کشور گفت: در حال حاضر 85 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های کشور است که ترکیبی از انواع نیروگاه‌ها بوده و در این میان جای دو نیروگاه زمین گرمایی و نیروگاه بر مبنای هیدروژن و پیل سوختی خالی است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه نیروگاه‌های هیدروژن و پیل سوختی ویژگی‌های خاصی در مقایسه با سایر واحدهای تولیدی دارد، گفت: نیروگاه هیدروژنی ضمن اینکه فناوری پیشرفته و کاربردی خاصی نسبت به سایر نیروگاها دارد، با دو مشکل هزینه بالا و تامین هیدروژن مواجه است.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم هیدروژن را با استفاده از زباله و ترکیب بیوگاز زباله‌ها و سوخت‌هایی که ناشی از زباله هستند، تامین کنیم. امکان استفاده از فناوری گازی‌سازی و پیل سوختی با استفاده از زباله‌های جامد شهری می‌تواند به تولید انرژی از زباله‌ها و حذف‌آلاینده‌های حاصل از زباله‌های جامد شهری کمک کرده و هزینه این نیروگاه‌ها را نیز کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز