خبرگزاری کار ایران

رونمایی از پروانه پلاسکو/ بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۸۷۲

معاون شهردار تهران گفت: تعداد ساختمان هایی که مانند پلاسکو آسیب پذیر هستند کم نیست و بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مواجه هستتد و ساختمان های دولتی داریم که نیاز به مقاوم سازی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، معاون معماری و شهرسازی‌شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری، پروانه ساختمان پلاسکو صادر شد. 

عبدالرضا گلپایانی، معاون معماری و شهرسازی در این مراسم گفت: یاد شهدای آتش نشان را گرامی می دارم و به همه همکاران و  تیم مهندسین  و پیمانکارانی که کار پلاسکو را طبق برنامه زمان بندی پیش برده اند تشکر می کنم و امیدورم اتفاقی رخ دهد که همه شهروندان تهرانی خاطره تلخی که ۴ سال پیش رخ داد را به عنوان مظهر آغاز یک تحول در ساخت و ساز رخ باشد.

او درباره صدور پروانه پلاسکو گفت: مهمترین کار صدور پروانه بوده است و وظایفی بر عهده شهرداری بود و پروانه این مکان باید صادر می شد.

معاون شهردار تهران گفت: پروانه از نظر حقوقی، مهندسی، مالکیتی و مالی ۴ رکن اساسی دارد و برای اینکه این کار متوقف نشود بعد از برگزاری دو مسابقه  با حضور شرکت کنندگان تراز اول حوزه معماری و شهرسازی برگزار و این طرح برگزیده شد. 

معاون شهردار تهران ادامه داد: از ابتدا و پس از تکمیل نقشه های سازه اجازه عملیات را زیر نظر ناظر و نظام مهندسی را دادیم و در سال اول اجازه ایمن سازی گود تا تراز طبقه همکف در شورای تامین داده شد‌.

گلپایگانی افزود: بعد از کامل شدن نقشه اجازه انجام کار داده شد و درطی دو سال گذشته فرایند پیچیده ای برای محاسبه حقوق مکتسبه انجام شد. ۳۵۰ پرونده در پلاسکو باید رسیدگی و حقوق افراد لحاظ می شد.

او درباره عوارض پلاسکو گفت: تعامل خوبی بین شهرداری و بنیاد رخ داد. شورای تامین ابتدا اعلام کرد که شهرداری عوارض نمی گیرد اما به دلیل مغایرت با قانون و عوارض محل محاسبه و حدود ۴۵ میلارد تومان طبق  نرخ سال ۹۹ عوارض بود. از آنجایی که باغ وثوق الدوله و عبقری با نرخ سال ۹۷ محاسبه و مابقی به صورت نقدی توسط بنیاد پرداخت شد. 

گلپایگانی گفت: استانداردهای مهندسی،سازه و استانداردهای مورد نظر آتش نشانی به دقت بررسی شد و این مکان در تراز مهندسین اول کشور است. او اضافه کرد: بخشی از این محل تبدیل به گالری برای پاسداشت شهدای آتش نشان می شود.

معاون شهردار گفت: تعداد ساختمان‌هایی که مانند پلاسکو آسیب پذیر هستند کم نیست و بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مواجه هستتد و ساختمان های دولتی داریم که نیاز به مقاوم سازی دارند

گلپایگانی در پایان گفت: از ساکنین درخواست دارم با کمک شهرداری های مناطق نسبت به مقاوم سازی اقدام کنند تا شاهد حادثه دیگری چون پلاسکو نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز