خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش ۷ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در شرایط تحریم و کرونا/ تولید مواد اولیه لوازم خانگی و خودو؛ برای اولین بار در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۹۵۹

مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس اظهار داشت: با همه مشکلاتی که در سال جاری بخاطر تحریم و کرونا داشتیم، میزان صادرات در 8 ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش صادرات داشته است. یعنی 850 هزار تن صادرات بیشتری داشته‌ایم که خود معادل این است که یک مجتمع جدید احداث کنیم.

محمدرضا سلیمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به تلاش برای تولید محصولات جدید با توجه نیاز به بازار و جلوگیری از واردات اظهار داشت: در حال حاضر در زمینه تولید پلیمرها، پی.وی.سی، ای.پی.وی.سی، محصولات پت در شرایط خوبی هستیم،  یک نمونه آن چادر مشکی بود که تاکنون از کره و ژاپن وارد می‌شد، همچنین برای اولین بار مواد اولیه تولید محصولات لوازم ماشین و خانگی در ایران تولید شود و به تائید خودروسازان نیز رسیده است، ضمن اینکه با همان کیفیت محصول وارداتی در بورس کالا عرضه و خرید و فروش می‌شود. 

وی افزود: اکنون شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ‌ خلیج‌فارس ملزم شده‌اند که بدنبال داخلی‌سازی قطعات، مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها باشند، اگر این کار را نمی‌کردیم تعدادی از واحدها متوقف می‌شدند. 

مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس تصریح کرد: اکثر واحدهای پتروشیمی از کاتالیست‌های داخلی استفاده می‌کنند، همچنین در زمینه کاتالیست با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و صاحب فناوری در حال مذاکره هستیم و این راه را ادامه می‌دهیم چراکه مسیر اشتغالزایی و خودکفایی همین است.

وی گفت: چنانچه تقاضای گرید خاصی در داخل کشور بالا برود شرکت‌ها سعی می‌کنند ابتدا نیاز داخل را تامین کنند و قدم بعدی صادرات است، اکنون حدود 70 درصد از کل محصولات تولیدی که حجم بالایی است، صادر می‌شود.

سلیمانی‌زاده خاطرنشان کرد: با همه مشکلاتی که در سال جاری بخاطر تحریم و کرونا داشتیم، میزان صادرات در 8 ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش صادرات داشته است. یعنی 850 هزار تن صادرات بیشتری داشته‌ایم که خود معادل این است که یک مجتمع جدید احداث کنیم. 

وی یادآور شد: ما از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و اقدام به صادرات کردیم، ضمن اینکه واحدهای جدید هم احداث و راه‌اندازی شده که برخی رونمایی شده و برخی نیز در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز