خبرگزاری کار ایران

در مراسم مجازی هفته کارگر شورای هماهنگی اداره کار اصفهان مطرح شد ؛

تعویق در بازپرداخت تسهیلات کار آفرینی/ تمدید خودکار دفترچه بیمه تا پایان اردیبهشت ماه/ شناسایی افرادمبتلا به کرونا در صندوق بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۹۵۴

پس از تصویب نرخ کمترین دستمزد برای کارگران در زمان بالاترین نرخ تورم، کارگران دلخوش بودند که شاید در هفته کارگر اخبار خوشی درباره وضعیت اقتصادی کارگران بشنوند که امسال هم چنین اتفاق نیفتاد .

 به گزارش ایلنا از اصفهان، همه مراسم‌هایی که در سال های قبل هم پرطمطراق هم نبودبه فضای مجازی سپرده شد تا روزنه های امید در جعیت مولد بیش از پیش کور و مسدود شود.

اخبار منتشر شده پیرامون هفته کارگر نیز حکایت از انزوا در هفته کار گر داشت، چراکه  برخلاف اینکه گفته شد برنامه های هفته کارگر در فضای مجازی برگزار می شود، اما هیچ سایت و کانالی برای این برنامه ها اعلام نشد. این ایده تنها در ویدئو کنفرانس های برگزار شده در ادارات کل مطرح و در حد خبر باقی ماند.

فعالیت های شاخص تامین اجتماعی

در ویدئوکنفرانس ویدئویی شورای هماهنگی  تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شورای هماهنگی  تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سازماندهی مناسب تر اقدامات انجام شده برای مقابله با این ویروس در سطح استان نقش بسزایی دارد.

محسن نیرومند ضمن تبریک هفته کارگر ادامه داد: برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته کارگر به صورت مجازی خواهد بود و با توجه به شرایط موجود به همکاری ادارات کل تأمین اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای بیشتر نیاز داریم.

علی اعتصام پور مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان نیز در کنفرانس ویدئویی شورای هماهنگی  تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه گزارشی در خصوص کارهای انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا گفت: تشکیل کمیته مدیریت بحران واقدامات پیشگیرانه قبل از شیوع بیماری، آماده سازی بیمارستان های زیر مجموعه از طریق افزایش تخت بیمارستانی و افزایش کادر درمانی مورد نیاز، برگزاری دوره های آموزشی برای کادر درمانی استان و ابلاغ همه دستور العمل‌ها و پروتکل های بهداشتی از جمله فعالیت های شاخص این مدیریت در حوزه درمان بوده است.

محمد گورابی مدیرکل تامین استان اصفهان نیز از انجام خدمات اینترنی به منظور کاهش مراجعات مردمی  خبر داد وافزود: بخش زیادی از تماس ها  و مراجعات مردمی ما مربوط  به مشکلات اینترنی ثبت نام در سایت بیمه بیکاری برای متقاضیان آن است.

مشکلات مالی متعدد بهزیستی

مدیرکل  بهزیستی اصفهان هم ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات این سازمان در سطح استان گفت: خدمات مشاوره ای  حضوری و تلفنی از طریق خط 1480 به منظور کاهش استرس و افزایش بهداشت روانی در جامعه و همچنین ارائه خدمات از طریق خط 123  درحال انجام است.

مرضیه فرشاد همچنین درباره مشکلات جامعه مخاطب این اداره کل اظهار داشت: ما در مناطق محروم به ویژه در بین خانوار های تحت پوشش بهزیستی  و مددجویان با مشکلات مالی زیادی روبرو هستیم و بخش قابل توجهی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی نیاز به تسهیلات قرض الحسنه دارند.

طرح روستای بدون کرونا

یکی از اقشار آسیب پذیر در شرایط شیوع کرونا، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که چند سالی است با تاسیس صندوق بیمه اجتماعی تلاش شده از منظر اقتصادی شرایط بهتری برایشان فراهم شود. عماد استکی رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان نیز از راه‌اندازی طرح روستای بدون کرونا در صندوق بیمه اجتماعی خبر داد و افزود:  این  صندوق اقدام به پرداخت یک ماه حقوق اضافه جامعه هدف و تمدید خودکار کارگزاری ها برای 2 ماه آینده کرده است.

تعویق پیگیری اخذ اقساط در صندوق کارآفرینی

برخی از شهروندان نیز در غالب طرح های کار آفرینی تسهیلات دریافت کرده اند که در این زمان با مشکل برای پرداخت اقساط روبرو هستند. احسان مهدوی مدیر صندوق کارآفرینی امید با اشاره به این موضوع تعویق پیگیری اخذ اقساط، تمدید مهلت دریافت درخواست تسهیلات، اعلام آمادگی جهت ارائه تسهیلات و تامین نقدینگی بازار تولید لوازم بهداشتی به ویژه واحدهای کوچک و استفاده از ظرفیت خیرین را  به عنوان برنامه های مهم این صندوق در مقابله با ویروس کرونا برشمرد.

عدم برگشت چک های بانکی تا پایان اردیبهشت ماه

کرونا اقتصاد جهان را به زیر کشیده است و در کشور ما که ثبات اقتصادی معنا و مفهومی حتی در شرایط عادی هم ندارد، این بحران بسیار پیچیده و آزاردهنده‌تر از سایر کشور‌ها شهروندان ایرانی را در بر گرفته است. با این حال ماده تبصره هایی لحاظ شده تا بلکه فعالین اقتصادی خرد مشکلات کمتری متحمل شوند. در این راستا به تازگی روسای بانک های توسعه تعاون و رفاه نیز از تمدید تاریخ اعتبار کارت های بانکی، عدم برپشت چک های بانکی تا پایان اردیبهشت ماه، افزایش سقف مجاز انتقال وجه جهت کاهش حضور مردم در سطح جامعه و کاهش مشکلات اقتصادی آن ها خبر داده اند.

 تدوین مدل آموزشی جدید در پسا کرونا

آرش اخوان مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای نیز از همکاری کارگاه ها و آموزشگاه ها  در زمینه تولید مواد بهداشتی و ماسک، انجام آموزش های مجازی از طریق  شبکه های اجتماعی،  طراحی سامانه پرسش و پاسخ و تشکیل گروه کارشناسی جهت تدوین مدل جدید آموزشی در زمان پسا کرونا سخن به میان آورد.

آموزش بازنشستگان

با توجه به جمعیت بالای بازنشسته کارگری شهروز عبادی رئیس صندوق بازنشستگی  نیز از شناسایی افراد بازنشسته مبتلا به کرونا در سطح استان،  تهیه بسته لوازم و تجهیزات بهداشتی و ارسال برای جامعه هدف و آموزش بازنشستگان جهت اقدامت پیشگیرانه خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز