خبرگزاری کار ایران

معاون قوه قضائیه در اصفهان:

مخالف حذف آزمون وکالت هستیم/افزایش رابطه مستمر قوه قضائیه با نخبگان و دانشگاهیان کشور/ رئیسی: شاهد هجمه رسانه ملی علیه وکلا هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۰۴

معاونت حقوقی قوه قضاییه گفت: مخالف تفکر تفکیک جامعه وکلا از قوه قضاییه و حذف آزمون وکالت هستیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان،آیت الله  محمد مصدق در نشست بررسی موضوعات روز نهاد وکالت که امروز -شنبه اول تیرماه - در محل کانون وکلای دادگستری استان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: رویکرد قوه قضاییه این است که با اصناف مختلف اعم از نخبگان، وکلا، دانشگاهی و غیره تعامل و ارتباط مستمر داشته باشد.

وی ادامه داد: قوه قضاییه نسبت به کانون های وکلا، یک رویکرد بسیار مثبت است و ریاست قوه قضاییه نیز تاکید داشته اند جهت حل و فصل مشکلات و مشکلات کانون های وکلا، مرکز امور مشاوران وسایر نهادهای مرتبط با قوه قضاییه جلساتی تشکیل شود.

ایشان در ادامه بیان داشت: امید است در فرصت‌های آتی با مشارکت اعضای محترم کانون های وکلا به ویژه کانون اصفهان، مشکلات در زمینه های مختلف وکالت حل شود.

معاونت حقوقی قوه قضاییه با اشاره به تصویب قوانین مختلف برای اصناف و گروه های مختلف جامعه تصریح کرد: اعتقاد داریم اگر قانونی تصویب می شود، لازم است که فرهیختگانی از همان صنف در این مورد نظر بدهند تا شاهد بهترین اتفاقات بعد از تصویب قوانین مربوطه به آنها باشیم.

 مصدق تاکید کرد: یکی از دیگر مشکلات کانون وکلای استان اصفهان که به آن اعتراض داشته و اعتراض به حقی است، طرح حذف آزمون وکالت بود که قوه قضاییه  نیز مخالف این طرح است و پیگیری خواهیم کرد که حق کسی در این بین از میان نرود.

هجمه علیه وکلا کار درست نیست

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: در حالی که وکلا سال های سختی را سپری می کنند ، شاهد هجمه برخی رسانه ها علیه وکلا هستیم که برازنده ما نیست.

لیلا رئیسی با اشاره به هجمه علیه کانون وکلا خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد نشر تیتر های مخرب علیه جامعه وکلا هستیم که اصلا برازنده نیست و خواهان رسیدگی قوه قضاییه در این باره هستیم.

وی افزود: از سوی دیگر رسانه ملی نیز با به تصویر کشیده وکلا در وجهه‌ای غیر واقعی، سبب تغییر نگاه مردم نسبت به این صنف شده اند که در درازمدت اثر و نتیجه بدی خواهد داشت و سبب بی اعتمادی مردم به وکلا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز